5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בקיבוץ הגושרים

הגליל העליון נמנה עם המקומות המתוירים ביותר בישראל והוא אהוב במיוחד עם משפחות עם ילדים, זוגות אוהבים ותרמילאים בהם תושבי הארץ וגם מבקרים ממקומות שונים בעולם. למרבה השמחה, האטרקציות בגליל העליון רבות ומגוונות כך שהוא מתאים לנופש בכל הרכב ולא משנה עם מי תבחרו לטייל – ההנאה מובטחת.

בין המקומות האהובים ביותר בקרב המטיילים באזור זה, תמצאו את קיבוץ הגושרים. קיבוץ יפהפה עם נופים פסטורליים ואווירה נפלאה אשר מציע פעילויות ואטרקציות המתאימות לחופשה קיצית או חורפית, משפחתית או רומנטית וגם מי שמטייל בגפו ימצא לא מעט דברים מהנים לעשות בקיבוץ ובקרבתו, לרבות כמה מהאטרקציות התיירותיות המפורסמות ביותר בארץ כמו למשל סקי בהר החרמון ושייט בנחל שניר.

בנוסף לאלה תמצאו בקיבוץ שמורת טבע קסומה בה נהר עתיק שנעלם, ממצאים ארכיאולוגיים, חורשה פה בריכות ופלגי מים ועוד. אלה לצד מופעים ופסטיבלים אשר נערכים במרחק נסיעה קצרצר הופכים את קיבוץ הגושרים ליעד מושלם לחופשה לאורך השנה כולה, לרבות חופשה בסגנון "טיול כוכב" בה ניתן ללון בקיבוץ ולצאת ממנו לסיורים באטרקציות הקרובות.

דבר נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו הוא מזג האוויר הנפלא אשר פוקד את האזור ומאפשר למבקרים בו ליהנות מכל סגנון חופשה שיחפצו בו – מי שמעדיף חופשה קיצית המשלבת מסלולי מים ימצא כאלה בשפע וגם מי שרוצה ליהנות מחופשה חורפית רומנטית ומתוקה לא יתקשה למצוא פעילויות מהנות שיוציאו אותו מהפוך החם.

כך או כך, היות שמדובר ביעד פופולארי לחופשה בכל עונות השנה, אנו ממליצים לכם בחום להזמין את מקום הלינה מראש ולתכנן את מסלול הנסיעה כך שתעברו בכל האתרים היפים שבדרך.

 

אטרקציות שאסור לפספס בקיבוץ הגושרים

הקיבוץ כשלעצמו מהווה אטרקציה אהובה ורבים מהנופשים באזור פשוט מאוד רוצים ליהנות מהאווירה הרגועה ופינות החמד הרבות הנמצאות בתחומי הקיבוץ. עם זאת, ישנן בקיבוץ ובקרבתו כמה אטרקציות ואתרים שפשוט אסור לפספס וגם אם ביקרתן בהן בעבר, האמינו לנו כי תרצו לחזור עליהן.

כל הפרטים לפניכם:

שייט בנחל שניר

נחל שניר הידוע גם כ"חצבני" הוא אחד הנחלים האיתנים הזורמים בצפון הארץ ומציע מסלול הליכה לצד מסלול שייט מהנים במיוחד המושכים לאזור משפחות, קבוצות צעירים וחובבי ריגושים. מסלול השייט נחשב למסלול מהנה במיוחד בו אשדות, מערבולות ומפלי מים.

בנוסף לשייט המהנה תוכלו להתרשם לאורך המסלול מהצמחייה השופעת הסובבת את האזור כולו, בה מיטב הצומח של ארץ ישראל – עצבי דולב, ערבה בוכה, שרכים ירוקים, פטל ועוד.

עמק הנהר הנעלם

עמק הנהר הנעלם הוא ללא ספק מהמקומות שהייתם אומרים לגביהם שהם "טובים מדי מכדי להיות אמיתיים" – עמק קסום בו נהר עתיק שנראים כאילו נלקחו מספר אגדות ילדים והופחו בהם חיים.

מה בעמק? מסלול הליכה מרהיב ביופיו העובר בין חורש טבעי, עצי תאנה, שרכי שבטבט, צפמפות וגפנים המוביל לנהר עתיק (שהוא למעשה אחד הערוצים של נחל קורן) ומבנה עתיק. בנוסף לאלו ניתן ליהנות משכשוך במי הנחל הקרירים ופיקניק נעים באחת מפינות החמד שבמקום.

סקי בחרמון

יש הטוענים לגבי החורף הישראלי כי לא מדובר בחורף של ממש – ובכן, אתר החרמון יוכיח כי הם טועים ובגדול. במרחק קצרצר מקיבוץ הגושרים שוכן לו בנחת האתר המפורסם, מנמנם במהלך חודשי הקיץ ומתחיל להתעורר עם בוא החורף אז פוקדות אותו סופות שלגים המכסות אותו בשמיכה לבנה ומותירות אותו מוכן ומזומן למבקרים המצפים לו בכיליון עיניים.

מסלול הסקי באתר (למעלה מעשרה במספר) משתרעים על פני 2500 דונם בהם אופציות לגולשים מתחילים וגם למקצוענים, מתחמים לקטנטנים שבחבורה בהם ניתן לגלוש על מזחלת שלג ולא מעט שטחים פתוחים בהם אפשר לבנות בנחת איש שלג.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בקיבוץ הגושרים

אם כבר הספקתם לפקוד את האטרקציות שנמצאות ברשימת החובה שלנו, תשמחו לשמוע שיש עוד שפע רב של אתרים ומקומות לבלות בהם במהלך חופשתכם בצפון הארץ ולא משנה אם אתם מטיילים בהרכב זוגי, משפחתי או לבדכם, בחורף או בקיץ, כל שעליכם לעשות הוא לתכנן את המסלול בהתאם לתחומי העניין שלכם וליהנות.

בחזרה לתקופה הפרה-היסטורית

בסמוך לביצות אגם החולה הסמוכות לחלקו הצפוני של הקיבוץ נמצא אתר ארכיאולוגי גדול בו התגלו ממצאים מהתקופה הנאוליתית ועד התקופה הכלקוליתית. ממצאים אלו נמצאים באתר אשר משתרע על פני 80 דונם וכוללים מבנים עשויי בזלת, מצבות פולחן בהן נמצאו גם עצמות אדם ובעלי חיים, כלים עשויים צור, חרס וזכוכית געשית ועוד.

ממצאים אלו מהווים עדות להיסטוריה המקומית המרתקת בה התגוררו במקום חקלאים שעיקר פרנסתם הייתה מענף הדייג.

חורשת טל

חורשת טל שבצפון עמק החולה נמצאת במרחק נסיעה קצרצר מהקיבוץ ומהווה שריד מרהיב ליער הגדול שהיה קיים באזור בתקופות קדומות והשתרע על פני שטחים נרחבים ממערב לירדן, בין החרמון לירקון ודרך מישור החוף.

החורשה היפהפייה סומנה כבר בשנות ה-50 של המאה הקודמת כאתר מרכזי ועל כן הוחלט לפתח אותה – נחפרו בה בריכות ופלגי מים, הוקמו מתקני נופש וחלק ממנה הוכרז כשמורת טבע. בשמורה צמחים ועצים ארץ ישראליים וריכוז מרהיב של סחלבים.

תל דן

תל דן הוא אתר נוסף הנמצא בקרבת קיבוץ הגושרים. הוא שוכן בגובה של 204 מטרים מעל פני הים ונמצאו במהלך חפירות בשטחו ממצאים ארכיאולוגיים מתקופות שונות לאורך ההיסטוריה, לרבות שרידי עיר קדומה המתאורכת לתקופה של לפני כ-5000 שנים ושרידי תעלות ובונקרים מתקופת מלחמת העצמאות.

מקומות נוספים בקרבת מקום – אפיק נחל דן בו מעיין הדן שמקורו בשלגים מהחרמון, עץ פו הדב בעל גזע חלול שמציב אותו במרכז תמונות רבות מצד המטיילים ושרידיה של טחנת קמח עתיקה.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בקיבוץ הגושרים

קיבוץ הגושרים נחשב ליעד תיירותי נחשק בקרב משפחות, זוגות ותרמילאים לאורך השנה כולה והרבה מזה ניתן לזקוף למזג האוויר המאפיין את האזור אשר מאפשר לנופשים בו ליהנות מעונות השנה כפי שהן אמורות לבוא לידי ביטוי – קיץ חם ולח וחורף גשום, סוער ורומנטי.

מזג אוויר זה מושך לאזור מבקרים רבים הן בחודשי החורף והן בחודשי החורף וכמובן שגם בעונות המעבר שביניהם, מה שאומר שמקומות הלינה המומלצים נתפסים חודשים מראש ולכן כדאי לכם לשריין מקום שמוצא חן בעיניכם כמה שיותר זמן מראש.

בנוסף, חשוב להיערך לכך שמזג האוויר בקיבוץ הגושרים איננו דומה למזג האוויר במרכז הארץ או בדרום, במיוחד עבור מי שבונה על חופשה חורפית. לכן הציצו בתחזית טרם הביקור והקפידו לארוז בהתאם, שלא תצטננו לנו.

 

אירועים מיוחדים בקיבוץ הגושרים

בנוסף לאתרים המעניינים והאטרקציות המרגשות שמציע הקיבוץ למבקריו, האזור כולו נחשב לשוחר תרבות ואמנות וידוע בזכות אירועים, מופעים ופסטיבלים המתקיימים בו. לפניכם רשימת אירועים עונתיים המתקיימים כמיטב המסורת בקרבת הקיבוץ. לגבי אירועים אשר נערכים בקיבוץ עצמו עמו כדאי להתעדכן באתר הקיבוץ.

פסטיבל ימי ענף הזית

פסטיבל ימי ענף הזית החל את דרכו בשנת 1994 ומאז צבר קהל משתתפים שמצפה לו בכיליון עיניים. הפסטיבל נערך כמיטב המסורת מדי שנה בתקופת מסיק הזיתים (חודש חשון, סוף אוקטובר-אמצע נובמבר) ואירועיו פזורים על פני האתרים המרכזיים בגליל, רמת הגולן והעמקים הצפוניים.

בין הפעילויות השונות המתקיימות במסגרת הפסטיבל תמצאו בעיקר כאלה המוקדשות למסיק הזיתים – המסיק עצמו, סדנת הפקת שמן והכנת זיתים כבושים, סיורים בין מטעי הזיתים ועוד. בנוסף, נערכים בימים אלו מופעי מוזיקה והמסעדות המקומיות מציעות תפריט מיוחד והטבות שונות.

פסטיבל קול המוזיקה

פסטיבל קול המוזיקה מתקיים מדי שנה באחד המושבים והקיבוצים שבגליל העליון ומושך אליו מבקרים רבים בהם חובבי מוזיקה, משפחות עם ילדים ואורחים מחו"ל. במהלך הפסטיבל נערכים קונצרטים ומופעים בהם לוקחים חלק אמנים מקומיים ואמנים מחו"ל, לרבות "קול המוזיקה לילדים" המוקדש לצעירים שבחבורה.

פעילויות נוספות אשר מתקיימות כחלק מאירועי הפסטיבל – כיתות אמן, מפגש עם אמנים, צפייה בחזרות של ההרכבים המוזיקליים השונים ועוד.

מרוץ אצבע הגליל

מרוץ אצבע הגליל נערך מדי שנה בחודשי האביב וכולל מספר מסלולים המתחילים ומסתיימים בכפר בלום ובמשמר הירדן. המשתתפים במרוץ יוכלו לבחור בין מסלולים באורכים שונים – 2,5 או 10 ק"מ העוברים בין הנופים היפהפיים של הגליל העליון.

המרוץ מאורגן על ידי עמותת הספורט של הגליל העליון בשיתוף מתנ"ס מבואות החרמון, אשר דואגים גם לשלומם, רווחתם ומורל המשתתפים ומספקים להם בקבוקי מים, חולצות ואפילו מדליה כאות השתתפות.

No data was found