5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בגליל העליון

צפון ארץ ישראל נחשב לאחד האזורים הפסטורליים והיפים ביותר בארץ וככזה הוא מושך אליו המוני מבקרים לאורך השנה כולה, בהם משפחות עם ילדים, זוגות אוהבים וגם תרמילאים המטיילים בגפם. המשותף לכולם הוא הרצון ליהנות מהאטרקציות המהנות, מוקדי הבילוי, מסלולי הטיול, המסעדות המעולות והנופים המרהיבים של האזור הכי ירוק בישראל.

וכשזה נאמר, צפון הארץ הוא אזור גדול ומבין המקומות המומלצים ביותר לטיול באזור זה, תמצאו את הגליל העליון – הרים גבוהים, עמקים צרים, מקומות קדושים, גנים לאומיים, פסטיבלים צבעוניים ושפע רב של פינות חמד קסומות שישבו אתכן בקסמן ויגרמו לכם להתאהב. מה שבטוח, ההנאה מובטחת.

דבר נוסף שהופך את הגליל העליון ליעד מוצלח לנופש שכזה, הוא מזג האוויר המקומי אשר בקיץ נחשב לחם, אך לא לח מדי – זאת הודות לרוח הקרירה הנושבת מן ההרים הגבוהים וגם החורף מפתיע לטובה – בניגוד לאזורים רבים בארץ, הגליל העליון מציע חורף חורפי למדי עם גשמים ושאר משקעים מבורכים וגם לא מעט אטרקציות מקורות שיוציאו אתכם מתחת לפוך.

שילוב מופלא זה הופך את הגליל העליון ליעד נחשק לנופש לאורך השנה כולה ובעיקר בחודשי החורף אז צונחות הטמפרטורות ורבבות מבקרים ומטיילים עולים לפסגות הגבוהות. ובמילים פשוטות – אל תחכו לדקה ה-90. הגליל העליון מתויר ושוקק חיים לאורך השנה כולה כך שגם אם אתם מחשיבים עצמכם ספונטניים ומתקשים לתכנן קדימה, הקפידו לכל הפחות לשריין את מקום הלינה.

 

אטרקציות שאסור לפספס בגליל העליון

מזג האוויר המזמין, הנופים המרהיבים והאנשים הטובים של הגליל העליון מהווים מוקד משיכה למבקרים רבים בהם תושבי הארץ לצד אורחים מחו"ל. למרבה השמחה, האזור כולו מלא אתרים, פעילויות ואטרקציות להנאת המשפחה כולה כך שלא משנה באיזה הרכב אתם מטיילים ומתי – יש שפע מקומות לראות, ליהנות ולהבטיח שעוד תחזרו אליהם.

אגמון החולה

אגמון החולה הינו אגם מלאכותי מרשים המהווה דוגמא ומופת לתכנון אקולוגי בר-קיימא המתחשב בשילוב הרמוני של האדם והטבע הסובב אותו, חקלאות וכמובן גם היבט תיירותי. כל אלו מושכים למקום משפחות עם ילדים, מטיילים וחובבי טבע והופכים את האגם לאחד המקומות המרכזיים והחשובים ביותר מסוגו בארץ.

בין היתר מציע אגמון החולה שבילי הליכה נעימים, מינים רבים של בעלי חיים ובעיקר עופות מים כמו עגורים המקננים בו בחודשי החורף ופעילויות שונות בהן תוכלו ללמוד על עולמם של אלו בצורה מהנה ומרתקת.

עמק הנהר הנעלם

עמק הנהר הנעלם הוא חלק מפארק מרהיב ביופיו השוכן בקיבוץ הגושרים, אשר יכניס אתכם למה שנראה כמו עולם פיות קסום ומופלא השאוב מספרי אגדות מתוקים אותם קוראים הקטנטנים. אך לא לקטנטנים בלבד, אם כי לכל מי שמחשיב עצמו רומנטיקן בנפש והן עבור חובבי טבע ונופים פסטורליים.

מה בפארק? מסלול הליכה יפהפה העובר בין עצי תאנה, גפנים, צפצפות, שרכי שבטבט וחורש ארץ ישראלי סבוך ומסתורי אשר יוביל אתכם לנחל הנעלם שהוא למעשה ערוץ של נחל קורן בו מים קרירים, מבנה עתיק ופינות נסתרות למצוא בהן מרגוע ולהשקיף על הפלא הסובב אתכם.

שייט בירדן

שייט בירדן הפך במרוצת השנים לאחת הפעילויות האהובות ביותר בקרב המטיילים בגליל העליון ובצדק – אין כמו מים קרירים ומרעננים במזג האוויר החם והלח של ארץ ישראל ואם מדובר בחוויה המשלבת אדרנלין ומאמץ פיזי מתון, מה טוב.

לאורך הירדן ישנם כמו מועדוני שייט מהם ניתן לשכור סירה מתנפחת, קיאק או אבוב מאסיבי ובאמצעותם ליהנות משייט חווייתי העובר בין מפלים, מערבולות מים ובעיקר הרבה הרבה טבע ירוק כמו שצפון הארץ יודע להציע.

הר מירון

הר מירון אשר מתנשא לגובה של למעלה מ-1,200 מטרים מעל פני הים נחשב לרכס הגבוה ביותר מבין הרי מירון בגליל העליון, הוא שוכן בין מעלות תרשיחא לעיר העתיקה צפת וככזה פסגתו נראית למרחקים ומהווה חלק בלתי נפרד מקו הרקיע של הגליל העליון.

בשל גובהו הרב נחשב ההר לאחד האזורים שזוכים לכמות המשקעים הגדולה ביותר בארץ עם ממוצע של 900 מ"מ מדי שנה שכוללים גשמים עזים ואפילו שלג המכסה אותו בשמיכה לבנה. בהר מסלולי הליכה העוברים בין חורש טבעי והן מקומות דתיים קדושים שתורמים לאווירה המיוחדת.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בגליל העליון

בנוסף לאטרקציות שמנינו מעלה, בלעדיהן ביקור בגליל העליון איננו שלם, ישנן אטרקציות רבות נוספות שתוכלו לבחור בהתאם לרוח החופשה, הרכב המשתתפים ותחומי העניין שלכם. בין היתר תמצאו לא מעט אופציות המתאימות גם לימים קרים וגשומים ואפילו אפשרויות חינמיות לגמרי שיאפשרו לכם ליהנות ולבלות מבלי להוציא סכומי כסף גדולים.

מוזיאון בית השומר

מוזיאון בית השומר הוקם בסוף שנות ה-60 של המאה ה-20 בכפר גלעדי על ידי אחרוני אנשי ארגון השומר, רחל ינאית בן-צבי, מאיר ספקטור ונחום הורוביץ במטרה להנציח ולשמר את מורשת ארגון השומר וללמד את תולדותיו, כמו גם תולדות ארגון בר-גיורא.

הסיור במוזיאון נחשב למרתק במיוחד וכולל נקודת מבט מעניינת וייחודי על הארגונים ופועלם, הם חלק מרכזי וחשוב ביותר בהתיישבות בארץ ישראל וההגנה עליה. הסיור כולל תערוכת צילומים, מסמכים, כלי נשק, תלבושות ואף מבנים ששימשו את חברי הארגון.

יער ביריה

יער ביריה בגליל העליון הוא היער השני בגודלו מבין יערות ארץ ישראל ושטחו הכולל משתרע על פני למעלה מ-20,000 דונם בהם עצי אורן, ארזים, ברושים, אלות ועוד. עובדה שהופכת את הביקור במקום למרשים במיוחד היא הידיעה כי מדובר ביער מלאכותי שניטע ברובו על ידי קק"ל כחלק מעבודות ייעור שהתקיימו בשנות ה-50 של המאה הקודמת.

במהלך השנים ידע היער תהפוכות ותלאות כמו למשל קטיושות שנורו לכיוונו במהלך מלחמת לבנון השנייה וגרמו לשריפות נרחבות שהובילו בהמשך לפעולות שיקום באזורים הפגועים.

מצפה נמרוד

מצפה נמרוד מהווה את נקודת התצפית הגבוהה ביותר באזור הגליל העליון השוכנת ביישוב יהודי ובנוסף לתפקיד זה הוא משמש גם כאנדרטה להנצחת נמרוד שגב ז"ל, תושב ראש פינה אשר נהרג במלחמת לבנון השניה וחבריו לטנק שנהרגו יחד איתו.

במהלך הביקור במקום מומלץ להקדיש זמן מה להתייחדות עם זכר הנופלים והן ליהנות מתצפית עוצרת נשימה על הנוף הנשקף מנקודה זו, הממוקמת למעלה מ-500 מטרים מעל פני הים.

גן המצדה

במרכז העיר העתיקה צפת שוכן גן מצדה, הכולל בתחומו גם את שרידיה העתיקים של מצודת צפת וממצאים היסטוריים נוספים. הגן שהוקם בשנת 1949 תוכנן על ידי חבר קיבוץ יגור, האדריכל שלמה אורן וינברג ומאז ועד היום הוא משמש דוגמא ומופת לתכנון הרמוני המשלב בין האדם והטבע הסובב אותו תוך התחשבות למבנה הטופוגרפי האזורי, ההיסטוריה המקומית והממצאים העתיקים הסובבים אותו.

סיור יקבים

צפון הארץ ואזור הגליל העליון בפרט ידועים בכרמים והיקבים הפזורים בהם, חלקם בבעלות משפחתית ומשמרים מסורת ארוכת שנים הקשורה לגידול הגפנים והענבים ותהליך יצירת המשקה האלכוהולי המפורסם, כמו גם ליקרים ושאר מטעמים.

בגליל העליון ישנם כמה יקבים כאלו אשר מציעים סיור מרתק בשטחם, לרבות הצצה למרתף היינות הקריר והדרכה מרתקת על התהליך כולו לרבות הכרות עם סוגי הענבים והמכשור השונה. את הסיור תקנחו בטעימות ואם תרצו תוכלו לשלב גם פלטת גבינות טעימה.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בגליל העליון

אם אפשר לסכם, הגליל העליון נמנה עם מוקדי התיירות הפופולריים ביותר בישראל לאורך השנה כולה עם שני פיקים ברורים – האחד בקיץ אז פוקדים אותו בהמוניהם חובבי טבע ומשפחות עם ילדים ובחודשי החורף אז מבקרים באזור זוגות אוהבים המשתכנים במלונות הבוטיק הקסומים והצימרים המסורתיים שהגליל העליון מפורסם בהם.

האטרקציות הרבות, האירועים והפסטיבלים מאפשרים לנופשים בו למלא בקלות סוף שבוע גדוש בהנאה גדולה ומבטיחים כי לא משנה מתי תבקרו באזור ובאיזה הרכב, תצאו מבסוטים. עם זאת, חשוב לציין כי בחודשים המתויירים יותר המלונות המומלצים עשויים להיות בתפוסה מלאה כמה חודשים מראש ולכן כדאי ללכת על בטוח ולשריין מקום מראש.

ואם כבר תכנונים מוקדמים, מומלץ בחום להציץ בלוח המופעים של המועצה אזורית הגליל העליון ולהכניס ליומן את מה שנחשבים בעיניי רבים לאירועים השמחים והצבעוניים ביותר. להלן כמה אירועים שלא תרצו להחמיץ.

 

אירועים מיוחדים בגליל העליון

הגליל העליון ידוע בזכות אירועים צבעוניים במיוחד שחלקם הפכו למסורת של ממש ומושכים אליהם רבבות משתתפים מדי שנה, בהם כאלה המצפים להם בכיליון עיניים ומגיעים לגליל העליון במיוחד מכל קצוות הארץ. בין אירועים אלו תמצאו פסטיבלי מוזיקה, תיאטרון ואמנויות נוספות, אירועים קולינריים שונים ועוד.

פסטיבל קול המוזיקה

פסטיבל קול המוזיקה נערך מדי שנה באחד מיישובי הגליל העליון ומשתתפים בו מיטב האמנים וההרכבים המקומיים לצד הרכבים מובילים ממקומות שונים בעולם. אלו מציעים מופעים מרגשים המושכים למקום קהל רב בנוסף להם מתקיימות במקום גם הופעות מוזיקליות המוקדשות לקהל הצעיר יותר.

פסטיבל הכליזמרים

פסטיבל הכלייזמרים של צפת הוא פסטיבל מקומי שהפך לשם דבר גם בין חובבי המוזיקה בארץ הקודש וגם בקרב חובבי מוזיקה יהודית בכל קצוות תבל. הוא החל את דרכו בשנת 1988 ומאז הוא מתקיים מדי שנה במהלך הקיץ בחוצות העיר צפת.

במסגרת הפסטיבל מתקיימות עשרות הופעות של מוזיקת נשמה יהודית בהן לוקחים חלק הרכבים מקומיים והרכבים בינלאומיים והיות והאירוע מושך לאזור אלפי מבקרים, מומלץ לשריין את מקום הלינה מראש.

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר מתקיים מדי שנה בחול המועד סוכות באולמי האבירים העתיקים של עכו ונחשב לפסטיבל התיאטרון הגדול ביותר בישראל. בפסטיבל מפגש עם יוצרים, הופעות והפעלות שונות לכל מה שקשור בתיאטרון מקורי ומתארחים בו תיאטראות בינלאומיים, במאים, כותבים, שחקנים ועוד.

יריד היין הגלילי

יריד היין הגלילי נערך בתחילת הקיץ מדי שנה בעיר ראש פינה והוא נחשב לאירוע הפותח מבין שלל האירועים שלוקחים חלק בפסטיבל שביל היין המסורתי שנועד לקדם ולמתג את ענף היין הישראלי ולמשוך תיירים לאזור הגליל. ביריד משתתפים יקבים נבחרים המציגים את תוצרתם ומאפשרים למבקרים לטעום ולהנות ממנה. בנוסף לאלו ישנם דוכני מזון, מוסיקה חיה ועוד.

פסטיבל ימי ענף הזית

פסטיבל ימי ענף הזית הוא אחד הפסטיבלים הייחודיים והמקוריים ביותר של העיר צפת אשר נערך מדי שנה בתקופת מסיק הזיתים (סוף אוקטובר-אמצע נובמבר) וכולל ביקור בבתי בד, סדנאות שונות הקשורות בעולם עצי הזית (גידול, מסיק, הפקת שמן ועוד), סיורים מודרכים בכרמים ומופעים מוזיקליים מיוחדים. אירועים דומים נערכים בתקופה זו במקומות נוספים בגליל העליון.

No data was found