5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בעין גדי

עין גדי הוא אחד הקיבוצים המפורסמים והמתויירים ביותר בדרום ישראל והוא מהווה גלגול נשמות לקיבוץ מקראי ששכן באותו אזור. קרבתו לים המלח כמו גם לאתרים פופולריים אחרים מושכים אליו המוני מבקרים לאורך השנה כולה וריבוי הפעילויות והאירועים אשר נערכים בקיבוץ ובסביבתו הקרובה הופכים אותו לאחד מיעדי נופש האהובים ביותר בישראל.

בין האתרים והאטרקציות שמציע קיבוץ עין גדי למבקריו תמצאו מלון מפנק ובו מתחם ספא, שמורת טבע יפהפייה בה שבילי הליכה ובעלי חיים, גן בוטני מרהיב ביופיו הכולל גם את בתיהם של תושבי הקיבוץ מה שהופך אותו ליחיד מסוגו, מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, עתיקות, פסטיבלים ועוד. כל אלו הופכים אותו לאתר נופש נהדר לחופשה בכל הרכב שהוא, כולל נופש משפחתי עם ילדים קטנים.

גם הטמפרטורות האופייניות לאזור מושכות אליו מבקרים רבים ותורמות לכלכלה המקומית וההשתתפות באטרקציות והפעילויות השונות. מזג אוויר זה הופך את קיבוץ עין גדי לאתר נופש נהדר בחודשי הקיץ ורומנטי להפליא גם במהלך החורף וביחד עם שמים חפים מזיהום אור, המאפשרים להנות מכוכבי הלילה במלוא הדרם – מדובר בחוויה בלתי נשכחת.

בשורה התחתונה, בין אם אתם מבקרים בקיבוץ עין גדי בגפכם, רוצים ליהנות מנופש זוגי רומנטי (ואפילו ירח דבש) או מעוניינים ליהנות מזמן איכות משפחתי, עין גדי מציע שפע רב של פעילויות ואתרים, פסטיבלים ומוקדי עניין שינעימו את זמנכם בהנאה גדולה. רק אל תשכחו להזמין את כרטיסי האטרקציות ומקומות הלינה מראש.

 

אטרקציות שאסור לפספס בעין גדי

חופשה בעין גדי היא חוויה בלתי נשכחת שכדאי לחוות לפחות פעם אחת בחיים ואם תשאלו אותנו בפשוט ישראל, מומלץ ליהנות ממנה לפחות פעם בשנה. שילוב מופלא בין נופים עוצרי נשימה, אתרים היסטוריים, ממצאים ארכיאולוגיים, בעלי חיים וצמחייה מדברית הופכים את הקיבוץ ליעד מושלם לנופש בכל הרכב שהוא ולכן אנו ממליצים לכם להקדיש לו לכל הפחות שני לילות על מנת למצות את הביקור בצורה הטובה ביותר.

הגן הבוטני

הגן הבוטני בעין גדי נפתח לקהל הרחב לפני למעלה מ-50 שנים במהלכן הפך לאחד המקומות היפים ביותר באזור עין גדי וים המלח. ככזה הוא מושך מבקרים רבים בהם חובבי טבע, משפחות עם ילדים, בוטנאים ועוברי אורח המטיילים באזור.

שטחו של הגן הוא למעשה שטחו של הקיבוץ – הוא משתרע על פני 100 דונם בתוכם גם בתי התושבים, מה שהופך אותו ליחיד במינו. מבחינת מגוון ביולוגי, ברחבי הגן גדלים יותר מאלף מיני פרחים, עצים וסוקולנטים המהווים ייצוג לכל אחת מהיבשות.

נחל ערוגות

נחל ערוגות הוא אחד ממסלולי הטיול הרבים הנמצאים בשמורת עין גדי והוא מושך אליו מבקרים רבים בין היתר בזכות מה שנקרא בפי המקומיים ה"גליצ'ה" שהיא מגלשת אבן טבעית המובילה לבריכת מים צוננת.

עוד בשטח הנחל נמצא מפל נסתר קסום, אליו תגיעו אם תטיילו במסלול הבסיסי ותגיעו אל סופו (גם תחת המפל היפהפה נמצאת בריכה בה ניתן לשכשך) ובנוסף לאלו מפורסם המקום בזכות מעיין ערוגות ובריכות המים העליונות.

עתיקות עין גדי

עתיקות עין גדי הוא מתחם בו התגלו ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים שהמפורסם שבהם הוא בית הכנסת העתיק של עין גדי – בית כנסת מן המאה ה-3 לספירה אשר ידוע בזכות רצפת הפסיפס שלו אשר נחשבת למרשימה ומיוחדת במינה.

ממצאים נוספים שהתגלו במהלך החפירות במקום: מנורת ברונזה יצוקה שעל פי הסברה שימשה לקישוט ארון הקודש, עצמות עז וכבש שרופות שיתכן ושימשו כזבח קדום ואוצר של אלפי מטבעות מן המאה ה-4 ועד המאה ה-6 לספירה.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בעין גדי

בנוסף לאטרקציות הנכללות ברשימת אתרי החובה למבקר המתחיל בעין גדי, ישנם עוד אתרים רבים, אטרקציות ופעילויות שכדאי לקחת בהם חלק לפחות פעם אחת בחיים. מקומות אלו יאפשרו לכם להכיר את עין גדי ודרום ישראל כמו שלא הכרתם לפני כן ובעיקר ימלאו את חופשתכם הנעימה בקיבוץ הדרומי בהנאה גדולה.

ספא סינרגיה

אם אתם מוצאים את עצמכם עייפים אחרי מסלול טיול מאתגר ורוצים להשלים את המלאכה ולהיות "עייפים אך מרוצים", ספא סינרגיה הוא ללא ספק המקום לבקר בו. הספא נמצא במלון עין גדי ומשלב טיפולים מסורתיים, נופים קסומים ותכשירים מופלאים תוצרת ים המלח.

בנוסף לתפריט הטיפולים תוכלו ליהנות במהלך שהותכם במתחם הספא מבריכת מי ים המלח מחוממת, חמאם טורקי, בריכת מים מתוקים, סאונה יבשה וכיבוד חופשי. למזמינים טיפול הכניסה למתחם חופשית ואילו לאחרים הכניסה היא בתשלום (להנחה ניתן להגיע לאחר השעה 14:00).

נחל דוד

נחל דוד מציע כמה אטרקציות מהנות ונופים מרהיבים, זאת בנוסף למסלול הליכה נעים העובר בין צמחיה ארץ ישראלית ובעלי חיים מדבריים כמו יעלים ושפני סלע. לחלק מהאטרקציות ניתן להגיע בשביל נוח להליכה המתאים גם לקטנטנים שבחבורה.

מה בנחל? מפל דוד היפהפה המהווה נקודה בה חובה לעצור להתרענן, מערת דודים השוכנת מעל המפל והקניון היבש השוכן מעל מקום הנביעה של הנחל ובו גבי מים. מיטיבי לכת ומי שרוצים לאתגר את עצמם מוזמנים לבקר גם במפל החלון ממנו נגלית תצפית מרהיבה.

מעלות עין גדי

מעלות עין גדי הוא שמם של חמישה שבילים תלולים – מעלה עין גדי, מעלה הר ישי, מעלה בני המושבים, מעלה צרויה ומעלה איסיים. שבילים תלולים אלו מטפסים מנווה עין גדי עד לרמת מדבר יהודה והטיפוס בהם נחשב למאתגר כך שהם מומלצים למיטיבי לכת ובעלי כושר גופני גבוה.

למטיילים בשבילים אלו מומלץ להתעדכן טרם הטיפוס במזג האוויר והמשקעים הצפויים. בנוסף לחשש מהצפות, הטיול באזור לא מומלץ במהלך חודשי הקיץ ובימים בהם שורר עומס חום כבד.

נחל משמר

נחל משמר הוא הנחל אשר יורד מהר חולד אל ים המלח והוא נחשב לאחד הנחלים הקטנים ביותר במדבר יהודה. אורכו של הנחל הינו בסך הכל 12 ק"מ, מתוכם מהווה מסלול הטיול פחות מ-11 ק"מ. מסלול זה נחשב לבינוני מבחינת דרגת קושי וכדאי לפנות עבורו חצי יום טיול.

בין הנקודות היפות ביותר לאורך המסלול נמצא מפל גבוה הנופל ממרום 100 מטרים, גבים מלאי מים גם בקיץ ופינות חמד נסתרות בהן נעים לשבת, לנוח ולנשנש דבר מה טעים (לא לשכוח לאסוף אחריכם).

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בעין גדי

בין הדברים שהופכים את קיבוץ עין גדי ליעד כה מוצלח לנופש בכל הרכב שהוא ובכל עונה בשנה, הוא האקלים המיוחד השורר באזור, אשר מתקבל בזכות הטופוגרפיה האזורית – מיקומו הנמוך של הקיבוץ ביחס לפני הים והיותו מוקף בהרים וגבעות. מזג אוויר זה מושך מבקרים בחודשי הקיץ המהווים את שיא עונת התיירות, אך מי שרוצה ליהנות מנופש במחירים אטרקטיביים ואטרקציות עמוסות פחות, מומלץ לתזמן את החופשה לחודשי נובמבר-אפריל.

בנוסף לטיימינג יש דבר נוסף שכדאי לכם לעשות על מנת לחסוך בכסף ולהפוך את החופשה שלכם לזולה יותר, במיוחד אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, והוא להזמין את כרטיסי האטרקציות ומקומות הלינה כמה שיותר זמן מראש. בנוסף לכסף, תחסכו גם זמן רב, מה שללא ספק נמנה בין הדברים שאין מספיק מהם במהלך חופשה.

טיפ אחרון מאיתנו: חם ביום וקר בלילה הוא ללא ספק משפט המתאר חלק גדול מהימים באזור עין גדי וים המלח ולכן חשוב לארוז ביגוד בהתאם ובנוסף להתעדכן לגבי מזג האוויר המדויק טרם היציאה לאטרקציות השונות – ישנם ימים בהם יש סכנת עומס חום או שטפונות ומוטב להיערך בהתאם.

 

אירועים מיוחדים בעין גדי

באזור עין גדי מתקיימים לאורך השנה מספר אירועים מסורתיים המושכים לאזור קהל מבקרים גדול ומכאן בין היתר ההמלצה החמה שלנו בפשוט ישראל להזמין את מקום הלינה מראש. בין אירועים אלו ישנם אירועים שהפכו במרוצת השנים לפופולריים במיוחד ומושכים אליהם גם אורחים מחו"ל, כמו למשל פסטיבל התמר המפורסם בו משתתפים רבבות אנשים.

להלן רשימת האירועים המומלצים ביותר באזור עין גדי, כדי שתוכלו להתכונן אליהם מראש, לרכוש כרטיסים ולשריין ביומן את השתתפותכם.

מרוץ עין גדי

מרוץ עין גדי הינו מירוץ שנתי אשר מוקדש לזכרם של האחים גיורא ותומר רון (בשטחי הקיבוץ ישנה גם אנדרטה להנצחתם). המירוץ נערך מדי שנה כחלק מסוף שבוע גדוש פעילויות ובין היתר גם מופעי בידור וארוחה חגיגית. בנוסף למירוץ עצמו ישנם אירועים מקדימים הקשורים לו, כמו למשל סוף שבוע מכין לקראת הריצה, חצי מרתון עין גדי והמירוץ במעלה שביל הנחש לעבר פסגת מצדה.

פסטיבל התמר

פסטיבל התמר הוא פסטיבל שנתי אשר נערך בחול המועד סוכות ומושך אליו מבקרים רבים. במהלך ימי הפסטיבל נערכים מופעי מוזיקה אשר מתחילים לקראת הזריחה, בהם לוקחים חלק מיטב אמני ישראל לצד אמנים בינלאומיים. ככזה נחשב האירוע לאחד האירועים הבולטים והפופולריים ביותר מסוגו ומחיר הכרטיס כולל גם עליה ברכבל למצדה.

פסטיבל אהבה

ישראלים אוהבים רוק (ישראלי), זה ידוע, כך שלאורך השנה כולה נערכים מופעי רוק בכל רחבי הארץ אך המפורסם והוותיק ביותר ביניהם הוא פסטיבל אהבה אשר מתקיים מדי שנה בחול המועד פסח וכולל הופעות רבות המוקדשות לז'אנר המוזיקלי האהוב. במהלך ימי הפסטיבל מתמלא אזור עין גדי וים המלח בהמוני צעירים, משפחות וחובבי מוזיקה והאווירה הופכת לתוססת ושמחה במיוחד.

פסטיבל האופרה במצדה

פסטיבל האופרה במצדה הינו פסטיבל ייחודי וקסום המשלב מוזיקה משובחת, נופים עוצרי נשימה ואווירה נפלאה. האירוע נערך מדי שנה בחודשי הקיץ ונחשב לאחד הפסטיבלים המסורתיים המיוחדים ביותר המתקיימים באזור.

 

לסיכומו של דבר, נופש בקיבוץ עין גדי הוא חוויה נפלאה לגוף וגם לנפש. מדובר במקום מקסים ליהנות בו מזמן איכות משפחתי, חופשה רומנטית בהרכב זוגי או ללון בקיבוץ ולצאת ממנו לטיול כוכב עם מסלולים יומיים העוברים בפינות החמד השונות והאתרים המרתקים הסובבים את הקיבוץ. כל שנותר לעשות הוא לשריין את מקום הלינה ולארוז מזוודה – ההנאה מובטחת!

No data was found