5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בים המלח

ים המלח נחשב לנקודה הנמוכה ביותר בעולם, מה שהופך אותו לאחד המקומות המתוירים ביותר בו, עם המוני מבקרים הפוקדים אותו מדי שנה בהם תיירים מישראל וגם מבקרים ממדינות שונות. בנוסף לטופוגרפיה המעניינת, ים המלח מציע לא מעט חוויות תוצרת אמא אדמה (או אבא ים?) כמו טיפה נטולת משקל, בריכות בוץ ועוד – כל אלו הופכות אותו ליעד מופלא לנופש בכל הרכב שהוא, לרבות עם ילדים קטנים ואפילו לבד.

למרות שים המלח מפורסם בזכות הרכב המלחים שבו, סגולותיהם המופלאות ומוצרים נלווים הקשורים לתהליך קצירת המלח, יש עוד אטרקציות רבות ליהנות מהן, כולל פעילויות מהנות שמתאימות לנופש חורפי, חופשה זוגית רומנטית ואפשרויות מעניינות לתרמילאים ומיטיבי לכת.

מה למשל? הכל מהכל! חופי רחצה ובריכות בוץ כבר אמרנו, בנוסף לאלה ישנם מרכזי ספא ומעיינות חמים, מופעי זריחה, תצפית על נופים עוצרי נשימה, ממצאים ארכיאולוגיים ואתרים עתיקים, מסלולי טיול בכל דרגות הקושי, גנים לאומיים ועוד ועוד.

בנוסף, גם מזג האוויר המקומי תורם לחוויית נופש מוצלחת ומאפשר חופשה במקום גם מעבר לשיא עונת התיירות, כך שאם תרצו ליהנות מחופשה חורפית (וגם בעונות המעבר) צפויה לכם חוויה מפתיעה ורומנטית במיוחד.

ובאשר למחירים? ובכן, ככל שתקדימו לתכנן את החופשה שלכם ולהזמין את כרטיסי האטרקציות (וגם את מקומות הלינה) מראש, תרוויחו מחירים אטרקטיביים ומבצעים שונים. שנזמין?

 

אטרקציות שאסור לפספס בים המלח

ים המלח נמצא במרחק נסיעה קצרצר ממרכז הארץ (בסך הכל 100 ק"מ מתל אביב וירושלים וגם המגיעים מאילת וחיפה לא יצטרכו לנסוע הרבה יותר מ-220 ק"מ בממוצע) כך שההגעה אליו קלה ונוחה למגיעים ברכב וישנן אופציות נוחות גם למתניידים בתחבורה ציבורית.

הגישה הנוחה לצד האטרקציות הרבות הופכות אותו לאחד האתרים המרכזיים והחשובים ביותר בתיירות הפנים והחוץ של ארץ ישראל ולמרבה השמחה אין בו רגע דל. להלן רשימת מקומות שלא תרצו לפספס:

מעיינות חמים וספא

רבים מהמבקרים בים המלח רוצים למצוא מנוח ומרגוע, כך שבאופן טבעי ניתן למצוא במקום לא מעט מכוני ספא מפנקים בהם שלל טיפולים שרבים מהם משלבים מוצרי מרפא כאלה ואחרים עשירים במינרלים המקומיים. בנוסף, ישנן במקום נביעות חמות וקרות ובריכות בוץ אשר מושכות מטיילים רבים, גם להן מיוחסות סגולות ריפוי.

 

זריחה

כל מי שביקר בים המלח ונשאר ער (או התעורר במיוחד) על מנת לחזות בזריחה, יעיד שמדובר בחוויה בלתי נשכחת. הזריחה בים המלח נחשבת מבין היפות ביותר בעולם והמראה של קרני השמש מציצות מעל הרי מואב הוא ללא ספק משהו שחובה לחוות ואם יש ברשותכם מצלמה טובה, גם לתעד.

 

לשוט או לצוף?

עצמות כבדות? לא בים המלח. המשקל הסגולי של מי ים המלח מעניק להם תכונות מיוחדות המאפשרות ציפה בקלי קלות, גם עבור עצמים כבדים או גדולים במיוחד. בנוסף לפעילות הציפה שנחשבת לחביבה במיוחד על המבקרים במקום, ניתן ליהנות גם משייט קיאקים שיאפשר לכם להכיר פינות חמד נסתרות בים ההולך ונעלם.

 

נחל דרגות

מיטיבי לכת וחובבי טיולים ימצאו שפע רב של מסלולי הליכה בקרבת ים המלח, כמו למשל נחל דרגות. בעוד שבקרבת מקום ישנם מסלולים המותאמים גם למשפחות עם ילדים ומתקשי ניידות, מסלול זה נחשב כאתגרי במיוחד וחלקים ממנו מחייבים כניסה למים עמוקים, ירידה באמצעות חבלים ויתדות ברזל ושאר מהמורות.

שימו לב כי הטיול במסלול זה מחייב יכולות פיזיות גבוהות, התייחסות למזג אוויר ובמיוחד לסכנת שטפונות.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בים המלח

בנוסף לאטרקציות המתוירות ביותר, ישנן בים המלח ובסביבתו הקרובה אתרים נוספים שחובה לבקר בהם אשר מציעים פעילויות מהנות למשפחה כולה לצד מסלולים למיטיבי לכת ופינות חמד קסומות שיסייעו לכם להכיר את ארץ ישראל כפי שלא הכרתם עד כה.

טיפ מאיתנו: אל תשכחו להתעדכן לגבי מזג האוויר טרם השתתפותכם באטרקציה, שכן בדרום כמו בדרום ישנם מקומות המועדים להצפות או לעומס חום ועל כן כדאי להישמע לאזהרות מזג האוויר ולהתייחס אליהן בכובד ראש.

 

מפעלי ים המלח

מרכז המבקרים של מפעלי ים המלח נמצא בכפר הנוקדים ומציע סיור מרתק, בחינם לגמרי ובתיאום מראש, בו תלמדו על ההיסטוריה של ים המלח (תוך התייחסות לירידת מפלס הים והשפעת קצירת המלח) והמפעלים המתבססים על המלחים שבו, תהליך הפקת המינרלים ועוד. הסיור כולו אורך כשעתיים וכולל גם סיור רכוב באזור בריכות האידוי.

 

מצדה

המבצר העתיק המכונה מצדה שוכן בשולי מדבר יהודה, על פסגת צוק מבודד בגובה של כ-450 מטרים מעל ים המלח. מבצר זה שימש את המלך הורדוס בימי בית שני ובסמוך לו נמצאים שרידים של מבני ציבור וארמונות פאר שנבנו באותה התקופה. כל אלו מהווים חלק מהגן הלאומי של מצדה שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

 

הגן הלאומי קומראן

הגן הלאומי קומראן מתנשא אף הוא מעל ים המלח ונחשב למקום התיישבותם של בני כת המדבר במאה ה-2 לפני הספירה. באתר נמצאים ממצאים ארכיאולוגיים המעידים על אורח החיים של תושבי קומראן הקדמונים, מקוואות טהרה, בית קברות ועוד. הסיור במקום מודרך ואם תרצו לקחת חלק בחוויה עוצמתית בלתי נשכחת מומלץ להשתתף באחד הסיורים הליליים המבוצעים לאור עששיות.

 

עין פשחה

עין פשחה הוא נווה המדבר הנמוך ביותר בעולם – שמורת טבע קסומה ושופעת צמחייה ובריכות צלולות ממש בלב המדבר הצהוב. השינוי החד יוצר מראה בלתי נתפס שקשה להאמין כי הוא אמיתי והופך את עין פשחה לשמורת הטבע המיוחדת והמעניינת ביותר בישראל. בשמורה שבילי טיול, בריכות מים, נקודות תצפית, אתר ארכיאולוגי, צמחים ובעלי חיים.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בים המלח

בנוסף לטופוגרפיה המקומית ופלא העולם שמהווה ים המלח בפני עצמו, גם מזג האוויר המאפיין את אזור ים המלח הופך אותו למיוחד ומושך אליו מבקרים רבים. מזג אוויר זה, המאופיין בטמפרטורות גבוהות לצד קרינה נמוכה, נחשב למיוחד ומתאפשר בשל היותו מוקף בהרים גבוהים ומיקומו כ-400 מטרים מתחת לפני הים.

אקלים זה מאפשר למבקרים בים המלח ליהנות מנופש לאורך השנה כולה ולא רק בחודשי הקיץ אשר מהווים באופן טבעי את שיא עונת התיירות. דווקא בעונות אחרות בשנה, לרבות בחודשי החורף, מתקיימים במקום מופעים ופסטיבלים אשר מושכים לאזור מבקרים רבים ומהווים תרומה גדולה לכלכלת האזור.

בהקשר זה חשוב לציין גם את נושא הלינה – היות שמדובר במקום שנהנה ממבקרים לכל אורך השנה מומלץ בחום לשריין את מקומות הלינה מראש, כמו גם כרטיסי האטרקציות, ולקחת בחשבון שהמלונות הטובים נתפסים זמן רב מראש. בנוסף לאלה ישנן במקום אכסניות, אתרי קמפינג ואפשרויות לינה נוספות, אשר גם להן מומלץ להזמין מקום שלא בדקה ה-90. ככלל, ככל שתקדימו להזמין את מקומכם תהנו מחבילות נופש משתלמות ומחירים אטרקטיביים.

 

אירועים מיוחדים בים המלח

ים המלח ידוע בזכות האטרקציות והפעילויות הרבות שנערכות בו בהן אופציות רבות לכל קבוצת גיל, כל הרכב שהוא וכל עונה בשנה. בנוסף מתקיימים במקום אירועים רבים ופסטיבלים צבעוניים אשר מושכים אליהם קהל המצפה להם בכיליון עיניים, בהם רבבות אנשים מכל קצוות הארץ לצד אורחים מחו"ל.

בין האירועים המפורסמים ביותר תמצאו את מירוץ עין גדי השנתי, פסטיבל הרוק המפורסם – פסטיבל אהבה ים המלח, פסטיבל התמר שהפך עם השנים לאחד הפסטיבלים המוכרים והאהובים ביותר בארץ ועוד. להלן רשימת פסטיבלים ואירועים מומלצים שלא תרצו להחמיץ:

פסטיבל התמר

פסטיבל התמר מתקיים מדי שנה בחול המועד סוכות ונחשב לאחד מאירועי המוזיקה הבולטים ביותר בישראל. במהלך הפסטיבל נערכים מופעי מוזיקה ממיטב היוצרים המקומיים לצד הרכבים בינלאומיים. מופעים אלו הינם מופעי זריחה אשר כוללים עלייה ברכבל למבצר העתיק של מצדה, משם ניתן לחזות בזריחה עוצרת נשימה.

 

מרוץ עין גדי

מרוץ עין גדי הוא גולת הכותרת של אירוע בינלאומי הנחשב למירוץ הנמוך ביותר בעולם, שכולל אירועים מקדימים בהם סדרת סופי שבוע בהם נערכת הכנה לריצה הארוכה, חצי מרתון עין גדי והמירוץ במעלה שביל הנחש לעבר פסגת מצדה. המירוץ עצמו נערך בסוף שבוע במהלכו פעילויות מהנות, מופעי בידור ועוד.

 

פסטיבל אהבה

פסטיבל אהבה נחשב לפסטיבל הרוק המפורסם והוותיק ביותר בישראל ובו הופעות רבות בהן לוקחים חלק מיטב אמני ישראל. הפסטיבל נערך מדי שנה במהלך חול המועד פסח ומושך אליו אלפי מבקרים אשר רבים מהם נשארים בסביבת ים המלח וממלאים את המלונות, בתי האירוח וחניוני הלילה עד אפס מקום.

טיפ מאיתנו: אל תחכו לדקה ה-90, שריינו את מקום הלינה עוד היום.

 

פסטיבל האופרה במצדה

במהלך חודשי הקיץ מתקיים במצדה פסטיבל אופרה חגיגי שהפך למסורת תרבותית מיוחדת ואיכותית המושכת אלפי מבקרים בהם חובבי מוזיקה ואופרה וכל מי שרוצה ליהנות ממופעים מרהיבים באווירה בלתי נשכחת.

 

לסיכומו של דבר, מעיינות חמים, גנים לאומיים, מסלולי טיול ופסטיבלים צבעוניים הם רק חלק קטנטן ממה שיש לים המלח להציע למבקריו. מדובר באחד המקומות היפים והקסומים ביותר בישראל ומיקומו, במרחק נסיעה שאיננו ארוך מכל קצוות הארץ, כמו גם האטרקציות הרבות, הופכים אותו למקום שכדאי לבקר בו לפחות פעם בשנה – זה בדיוק הזמן להתחיל לתכנן את החופשה הבאה… :) 

No data was found