5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות באזור הדרום

מחוז הדרום נחשב למחוז הגדול ביותר בשטחו מבין מחוזותיה של ארץ ישראל והוא כולל בתוכו ערים, קיבוצים ומושבים השייכים לאזור הנגב, הערבה ומישור החוף הדרומי. ככזה, האטרקציות במחוז הדרום הן רבות ומגוונות ולא משנה האם אתם מטיילים לבדכם או עם המשפחה כולה, ישנן שפע של פעילויות מהנות שימלאו את זמנכם בכיף גדול.

בין מקומות אלו תמצאו את העיר אילת אשר נחשבת לעיר החופש האולטימטיבית של ישראל, אזור עין גדי וים המלח שהם ללא ספק מקום שחובה לבקר בו לפחות פעם בשנה ועוד שפע רב של ערים וקיבוצים שבעיניי רבים מהווים את "ארץ ישראל האמיתית" (אם תשאלו אותנו בפשוט ישראל, הם לגמרי צודקים).

בין האטרקציות והפעילויות המומלצות ביותר למבקרים בדרום הארץ תמצאו שמורות טבע וגנים לאומיים, חופי רחצה, פארקים רחבי ידיים, מוזיאונים מרתקים, אתרים היסטוריים, אתרי ארכיאולוגיה ומורשת, פסטיבלים ועוד ועוד. חלק מהאטרקציות והפעילויות הן בחינם ולא מעט מהן מתאימות גם לימים גשומים וקרירים.

בנוסף לאלה, דרום הארץ מציע חוויה קולינרית נהדרת עם מסעדות מצוינות, שווקים ודוכני רחוב ובל נשכח להזכיר את המלונות הנעימים אשר ביחס למלונות באזורים אחרים בארץ מציעים מחירים ידידותיים למטייל – רק אל תשכחו לשריין את המקום הרצוי מראש בכדי להימנע מצמד המילים מעורר הפלצות "תפוסה מלאה".

 

אטרקציות שאסור לפספס בדרום

בדרום הארץ ישנם כמה ממוקדי התיירות המפורסמים ביותר בישראל כך שסביר להניח שאין זה ביקורכם הראשון באזור, אך תהיו מופתעים כמה אטרקציות מהנות נמצאות בו, לרבות כאלה שוודאי לא הכרתם והגיע הזמן. להלן רשימת אתרי החובה שביקור בדרום איננו שלם אלמלא ביקרתם בהם:

שמורת הטבע עין גדי

שמורת הטבע עין גדי היא בין אתרי החובה שעל כל מטייל בדרום הארץ לפקוד, כך שלא משנה אם אתם מטיילים בגפכם, עם בני הזוג או בחיק המשפחה כולה, מדובר במקום שלא תרצו להחמיץ את הביקור בו.

מה בשמורה? מגוון רב של בעלי חיים וצמחים, מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים ועוד אטרקציות רבות מהן תוכלו לבחור ולהרכיב מסלול של שעות בודדות ועד כמה ימים. בין המסלולים המומלצים ביותר – נחל דוד, נחל ערוגות, שביל צפית והקניון היבש.

ים המלח

ים המלח טומן בחובו אטרקציות רבות אשר מושכות אליו מבקרים רבים לאורך השנה כולה, חלקם תושבי הארץ ואחרים הם תיירים מכל קצוות תבל. המשותף לכולם הוא הרצון ליהנות מהאטרקציות והפעילויות של מה שנחשב לנקודה הנמוכה ביותר בעולם.

בין הדברים המהנים והמומלצים ביותר עבור המבקרים בים המלח תמצאו פעילויות מרגשות כמו שייט בקיאק (דרך נפלאה לבקר במקומות קסומים שלא ניתן להגיע אליהם ברגל), שכשוך בבריכות הבוץ וכמובן, גולת הכותרת, רחצה במי הים להם סגולות מרפא כאלה ואחרות.

גן לאומי מצדה

המבצר העתיק מצדה וסביבתו הקרובה הם חלק מגן לאומי בו ממצאים ארכיאולוגיים ומבנים עתיקים אשר נחשפו ברובם במהלך חפירות נרחבות ואינטנסיביות שבוצעו באתר במהלך שנות השישים של המאה הקודמת.

בחפירות אלו וחפירות ישנות יותר נחקר מרבית שטחו של האתר הגלוי כיום ובין היתר נחשפו מבנה המבצר שהפך לאחד ממוקדי התיירות המפורסמים ביותר בישראל. מבנה זה, הניצב כ-450 מטרים מעל ים המלח, שימש כמקום מפלטו של המלך הורדוס אשר בנה בסמוך לו מבני ציבור וארמונות.

פארק קרסו למדע

מוזיאון המדע פארק קרסו הוא אחד ממוזיאוני המדע החשובים והמתוירים בישראל והוא הוקם בשיתוף פעולה של משפחת קרסו עם מוסדות גדולים כמו עיריית באר שבע ומשרד החינוך במטרה להנגיש למבקרים את עולם המדע ותופעות יומיומיות באמצעות משחקים מהנים.

במהלך הביקור בפארק תוכלו להתרשם מעשר תערוכות מרתקות שכל אחת מהן עוסקת בתחום שונה במדע, גן משחקים שמוקדש גם הוא למדע ועוד. היות והמתחם מקורה ברובו מדובר בפעילות מהנה גם לימי הקיץ וגם בחודשי החורף.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בדרום

בנוסף לאתרי החובה שציינו מעלה, דרום הארץ מציע עוד שפע רב של פעילויות מהנות ואטרקציות מרגשות שמומלץ מאוד להשתתף בהן. ביניהן אפשרויות רבות המתאימות לנופש משפחתי, אתרים רומנטיים לבילוי זוגי ומקומות נוספים שאם עוד לא הכרתם, מומלץ בחום לבקר בהם.

מערת המבוך בית גוברין

הגן הלאומי ואתר המורשת העולמית בית גוברין משתרע על פני 5,000 דונם בהם חורש טבעי, שרידי עיר עתיקה, אתרים ארכיאולוגיים, מערות וחללים תת קרקעיים. הכרזת המקום כגן לאומי ופתיחתו לקהל הרחב נועדו לשמר את ההיסטוריה ולהמשיך את המחקר במקום והן לשמר ולטפח את החורש המקומי.

כיום המבקרים באתר פוקדים בעיקר את מערכת המערות הפעמוניות והחללים התת קרקעיים, אשר בנוסף להיותם עדות להיסטוריה המקומית ניחנו גם באקוסטיקה מעולה ועל כן מתקיימים בהם אירועים שונים ובעיקר קונצרטים.

מוזיאון חיל האוויר

מוזיאון חיל האוויר נפתח בשנת 1991 בבסיס חצרים שבדרום הארץ ובו תצוגה מרהיבה של כלי טיס אשר מהווים הצצה חלקית אך מרשימה בהחלט לכוחו ויכולותיו של חיל האוויר הישראלי והן מהווים עדות למורשתו המכובדות.

במוזיאון מאות דגמי כלים שונים ששירתו את החיל לאורך השנים, בהם מטוסי קרב, חלקי מטוסים, כלי נ"מ ועוד. בנוסף לאלו מציג המוזיאון מטוסים שנפלו שלל בידי ישראל, מטוסי קרב אמיתיים שניצבו בלבן של מערכות היסטוריות, תערוכת צילומים והפעלות לילדים.

פארק אשדוד ים

אשדוד ים הוא שמו של הפארק האורבני הגדול ביותר באשדוד והוא שוכן בסמוך לחוף הקשתות ואזור המרינה של העיר. הפארק הגדול משתרע על פני שטח של כ-200 דונם ובמרכזו ישנו אגם מלאכותי בו מזרקה מוזיקלית צבעונית אשר מקיימת מופע מים אור-קולי שלוש פעמים מדי ערב.

בנוסף למזרקה נמצאים בשטח הפארק גם אמפיתיאטרון בו נערכים מופעים גדולים ואירועים ציבוריים, מגרשי ספורט, מתקני כושר, מתחם החלקה, גן מוזיקלי לילדים, נקודת תצפית ואטרקציות נוספות להנאת גדולים וקטנים.

צריף בן גוריון

צריף בן גוריון שוכן בקיבוץ שדה בוקר ומפורסם בזכות היותו צריף המגורים ששימש את ראש הממשלה ז"ל דוד בן-גוריון ואשתו פולה החל משנת 1953 ועד מותו בשנת 1973. לאחר מותו של בן גוריון הפך הצריף למוזיאון ומתקיימים בו סיורים מודרכים, אירועים ותערוכות שנועדו לשמר את מורשתו של בן גוריון כמנהיג וחזונו לגבי פיתוח הנגב.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בדרום

בין הדברים שהופכים את דרום הארץ למקום כה אהוב בקרב תיירים המתגוררים בארץ וכאלה המגיעים במיוחד מרחבי העולם, הוא האקלים המיוחד המאפיין את האזור אשר שונה בתכלית מהאקלים החם והלח שארץ ישראל ידועה בו.

אזור הדרום ברובו נהנה ממזג אוויר חם ויבש במהלך חודשי הקיץ ונוח יחסית בעונות המעבר וחודשי החורף, מה שהופך אותו ליעד נהדר לחופשת בטן-גב בחודשי מאי עד תחילת אוקטובר (ולפעמים גם אחרי) ורומנטי ונעים במיוחד ביתר חודשי השנה. בנוסף, המבקרים בדרום הארץ שלא בשיא עונת התיירות, ייהנו ממחירים אטרקטיביים ופחות עומס בכל הנוגע לאטרקציות הגדולות.

בהקשר זה חשוב לציין שלמרות ששיא עונת התיירות היא אכן בחודשי הקיץ, מדובר באזור מתוייר ושופע פעילויות לאורך השנה כולה ולכן לא כדאי לחכות לדקה ה-90 – שריינו מראש את כרטיסי האטרקציות ואת מקום הלינה וכך תחסכו כסף רב וגם זמן.

דרך נוספת לחסוך כסף היא לבדוק מראש האם קיים כרטיס משולב לאטרקציות הגדולות, כמו למשל האושנריום באילת, הספינה השקופה והמצפה התת ימי אשר מציעים כרטיס מוזל שכולל את הכניסה לשלושתן.

 

אירועים מיוחדים בדרום

בנוסף לאטרקציות המומלצות והאתרים הפופולריים של דרום ארץ ישראל, נערכים במקום אירועים רבים לאורך השנה כולה בהם גם פסטיבלים צבעוניים המושכים לאזור אלפי מבקרים שרוצים לקחת חלק במה שנחשבים מבין האירועים השמחים והתוססים ביותר בארץ. מומלץ להתעדכן טרם ביקורכם בדרום איזה אירועים מתוכננים להתקיים באזור ובמידת הצורך, לרכוש כרטיסים מראש.

פסטיבל הג'אז באילת

פסטיבל הג'אז באילת הוא פסטיבל בינלאומי במסגרתו מתקיימים עשרות מופעים בהם משתתפים הרכבים מכל קצוות תבל לצד הרכבים מארץ הקודש. הפסטיבל נערך בכל חורף מדי שנה ובנוסף להופעות הוא כולל גם כיתות אמן וסדנאות מוזיקה שונות.

דרום אדום

דרום אדום הוא שמו של אחד הפסטיבלים המפורסמים ביותר של ישראל והוא מוקדש לפריחת הכלניות האדומות בצפון הנגב. אירוע זה, בו מתקיימות פעילויות לכל המשפחה, מושך לאזור מבקרים ומטיילים רבים, כולם חמושים במצלמה, הכל מאמצע חודש ינואר ועד סוף פברואר.

מידברן

מידברן הוא אירוע אמנותי המוקדש לביטוי עצמי אשר מתקיים מדי שנה באזור הנגב ומהווה את הגרסה הישראלית לאירוע הברנינג-מן המפורסם של נבדה בארצות הברית. אירוע זה מפורסם בזכות מיצגים מרהיבים, הענקת מתנות ללא תמורה וקיום קשר ישיר עם הטבע.

פסטיבל הפרינג' בבאר שבע

פסטיבל הפרינג' של באר שבע הוא פסטיבל בינלאומי שמהווה חגיגה אמנותית בתחומים מגוונים. חגיגה צבעונית זו צובעת את העיר אזור העיר העתיקה בצבעים ומנגינות ונותנת במה למיטב היוצרים. בין אירועי הפסטיבל – הצגות תיאטרון, מופעי מחול ומוזיקה, אמנות רחוב ייחודית ועוד.

No data was found