5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

רעיונות לבילויים בדרום הארץ

האזור הדרומי של המדינה הוא אוצר של פלאי טבע, נופים מדהימים, אתרים היסטוריים וחוויות תרבותיות שמציעים הזדמנויות להרפתקאות בלתי נשכחות. במאמר זה נפרט רעיונות לבילוי בדרום הארץ, המאפשרים לכם לשקוע בהיסטוריה העשירה, לחוות חוויות ייחודיות וכובשות, לצאת לטיולים רגליים, צלילה ותצפית על חיות בר, להכיר את התרבות של הבדואים, בקיצור דרום הארץ הוא יעד בילוי מושלם לכל המשפחה, המציע מגוון רחב של אפשרויות בילוי בטבע, באתרים היסטוריים ובאטרקציות אקסטרים.

 

מצפה רמון

מצפה רמון היא עיירה מקסימה השוכנת על שפת מכתש רמון בנגב. העיירה עצמה מציעה מגוון מקומות לינה, החל מבתי הארחה נעימים ועד מלונות יוקרה, המספקים שהות נעימה ונוחה. בקרו במרכז המבקרים, בו תוכלו ללמוד על היווצרותו הגיאולוגית של מכתש רמון והמערכת האקולוגית הייחודית שלו.

תוכלו לצאת למסלולי הליכה שחוצים את שפת המכתש, ומציעים נופים עוצרי נשימה של הנוף המדברי העצום. ואלה שאוהבים הרפתקאות תוכלו לרדת בסנפלינג על קירות המכתש או לצאת לסיור ג'יפים.

מצפה רמון

חוויות אירוח ותרבות בדואים

אירוח ותרבות בדואים היא חוויה מעשירה ובלתי נשכחת. בואו לחוות אירוח בדואי ליד מצפה רמון. לינה באוהל בדואי מסורתי, האוהלים מעוטרים בדרך כלל בטקסטיל צבעוני ומספקים אווירה נעימה ואותנטית. תוכלו לישון על מזרונים נוחים ולחוות את האירוח של העדה הבדואית. אפשרות נוספת היא לינה בבית הארחה או בסוויטות בסגנון בדואי, המשלב אלמנטים מסורתיים עם נוחות מודרנית. לחלוק ארוחות מסורתיות טעימות, שמוגשות עם תה ארומטי, והזדמנויות ללמוד על התרבות והמסורת הבדואית.

 

בילוי באילת

אילת, עיר תוססת על הים האדום, מציעה שפע של מקומות בילוי ומנוחה. וידועה בחופי הים היפים וחיי הלילה התוססים שלה, בחופי אילת תוכלו לשחות, לשנרקל או פשוט להירגע עם ספר טוב. לחובבי מתחת למים, תוכלו לחקור את שוניות האלמוגים עוצרות הנשימה באמצעות צלילה או סיורי שנורקלינג, בילוי נוסף ביקור בריף הדולפינים, ולא לשכוח את המצפה התת ימי. ניתן להנות מספורט מים כמו סקי סילון או מצנחי רחיפה, אילת באמת מציעה אינסוף הזדמנויות לבילוי, הרפתקאות ומנוחה.

 

פארק תמנע הקסום

פארק תמנע הוא ארץ פלאות גיאולוגית הממוקמת צפונית לאילת. השמורה המדברית הייחודית הזו היא ביתם של תצורות סלע מסקרנות, כולל "פטריות" ו"קשת" המפורסמות, שנוצרו במשך מיליוני שנים של שחיקה טבעית. צאו לסיור מודרך בפארק כדי ללמוד על ההיסטוריה העשירה של כריית הנחושת שלו או שכרו אופניים כדי לחקור את שביליו העצומים.

 

הקניון האדום

ממוקם ליד אילת, הקניון האדום הוא פלא גיאולוגי המציג את יופיו המלכותי של מדבר הנגב. עקבו אחר השבילים המפותלים דרך קירות אבן החול האדומה התוססת של הקניון, שנחצבו על ידי שנים של שחיקה טבעית. התפעלו מהצבעים והצורות המדהימים של הסלעים, חוו את שלוות המדבר וצלמו תמונות עוצרות נשימה של הנוף הייחודי הזה. הקניון האדום הוא גן עדן לחובבי טבע וצלמים כאחד.

 

טיול גמלים דרך דיונות המדבר

צאו למסע גמלים מהפנט בדיונות המדבריות המדהימות. הרגישו את הנדנוד העדין של הליכת הגמל כשאתם חוצים את הנופים החוליים העצומים, שוקעים בשלוותו של המדבר. מדריכים בדואים מנוסים יובילו אתכם דרך נופים עוצרי נשימה, ויספרו לכם על החי והצומח של המדבר וטכניקות ההישרדות. אמצעי תחבורה ייחודי זה מאפשר לכם להתחבר לטבע ולחוות את קצב המדבר.

טיול גמלים דרך דיונות המדבר

קמפינג במדבר וצפייה בכוכבים

לבלות לילה בלתי נשכח מתחת לשמי המדבר זרועי הכוכבים בקמפינג בלב השממה. שטחים פתוחים עצומים, זיהום אור מינימלי ותנאי אטמוספירה ברורים, הנגב מציע מיקום מעולה לצפייה בכוכבים. תוכלו להצטרף לסיורים מודרכים של צפייה בכוכבים בהנחיית מומחים. לחוש את הפליאה ולהתחבר עמוק עם הקוסמוס.

 

ריטריטים ליוגה ומדיטציה במדבר

לברוח מהרעש של היומיום ולמצוא נחמה בסביבה המדברית השלווה. השתתפו בסדנאות יוגה ומדיטציה, בהן מדריכים מנוסים מדריכים אותכם דרך תרגול התחדשות בין נופי מדבר עוצרי נשימה. התחברו עם האני הפנימי שלכם, תוך הרמוניה של הנפש, הגוף והנשמה באווירה השלווה של המדבר.

 

קיבוץ

לחוות את אורח החיים הייחודי של קיבוץ, קהילה קיבוצית שמילאה תפקיד חיוני בהתפתחותה המוקדמת של המדינה. קיבוצים רבים בדרום מציעים למבקרים הזדמנויות לשקוע בפעילות היומיומית ובמסורת של קהילות מלוכדות אלו. מפגש זה יספק הבנה מעמיקה יותר של התרבות הישראלית והערכים המניעים את הקהילות הללו.

 

לטעום את יין הנגב

אזור הנגב הפך למוקד לייצור יין, עם כרמים ויקבים רבים. צאו לסיור מודרך באחד מהיקבים הרבים, למדו על תהליך ייצור היין, והתפנקו בטעימות יין כדי להתענג על הטעמים הייחודיים של הנגב. מאדומים חזקים ועד לבנים חדים, יצרני היין של האזור מציעים חוויה מענגת לחובבי יין.

 

מסע בזמן במצדה

מצדה, הניצבת בראש צוק מתנשא במדבר יהודה, עומדת כעדות לחוסן ולנחישות של המורדים היהודים. אתר מורשת עולמי ופלא ארכיאולוגי שובה לב, המציג שרידי מבצר מפואר. אתם יכולים להגיע לאתר באמצעות רכבל או על ידי הליכה ב"נתיב הנחשים". לבקר בהריסות שהשתמרו היטב, כולל ארמון הורדוס היפהפה, המרחצאות הרומיים ובית הכנסת העתיק מעורר הכבוד. ואל תשכחו לספוג את הנופים הפנורמיים עוצרי הנשימה של נופי המדבר שמסביב, מה שהופך את מצדה לחוויה בלתי נשכחת.

 

לסיכום

אזור הדרום הוא יעד שובה לב המציע שפע של חוויות לכל סוג של מטייל. בין אם אתם מחפשים היסטוריה, הרפתקאות, רגיעה או טבילה תרבותית, בדרום יש הכל. מהחופים המדהימים של אילת ועד חורבותיה העתיקות של מצדה, נופיו מעוררי השתאות של מדבר הנגב, ביקור בדרום הארץ מבטיח להיות מסע בלתי נשכח. אז ארזו מזוודות, צאו להרפתקה הזו ותנו לדרום לשבות את הלב והנשמה.

בילויים בדרום הארץ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על ישראל

מדריכים נוספים על ישראל

8 לפברואר, 2024

מדריכים נוספים בנושא

וזהה ממש לא הכל...