5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

מהם השלבים להוצאת דרכון רומני?

דרכון רומני וכרטיס כניסה לאיחוד האירופי הם בהחלט אפשריים כיום. העובדה שרומניה מציעה מסלול מסודר ברור של השלבים להוצאת דרכון רומני מקלים מאד על הסיטואציה, לכן יש חשיבות גדולה להכרת הכללים השונים, חשוב לא פחות מכך לבקש את עזרת אנשי המקצוע המתאימים בתהליך לטובת ההצלחה שלו. אז הנה השלבים בדרך להוצאת דרכון רומני.

 

הדרך להוצאת דרכון רומני, קצת רקע

רומניה הצטרפה אל האיחוד האירופאי בשנת 2007, לאחר שנים של שיקום בעקבות השלטון הקומוניסטי הקשוח ששלט במדינה לאורך שנים. מייד עם הסתלקותו של השלטון הקומוניסטי, התבצעו ברומניה שורה של רפורמות בתחומים רבים וביניהם גם בנושאי האזרחות הרומנית והזכאים לה. החוקים הראשונים בנושא נחקקו כבר ב1991 ולאורך השנים הם עודכנו מספר פעמים כך שהיום הדרך להוצאת דרכון רומני היא ברורה ומוכרת ומי שמבין אותה יכול בקלות להוביל אתכם אל האזרחות האירופאית הנחשקת.

בקשה לדרכון רומני

בדיקת הזכאות

בשלב הראשון, עוד לפני שניגשים בכלל את הרשויות ברומניה חשוב מאד לבצע בדיקת זכאות. הבדיקה הזאת תביא בחשבון את כלל הנתונים היבשים כגון מקומות הלידה של בני המשפחה, מספר הדורות שכבר לא חיים ברומניה והיכולת להמציא מסמכים שונים.

כל אלו ישוקללו ויבדקו על ידי עורך דין המומחה בתחום ולאחר מכן יוחלט האם יש כלל טעם בהמשך התהליך. חשוב להבין שלא כל מי שמגדיר עצמו כבעל שורשים רומנים הוא בעל זכאות, מנגד יכול להיות שאתם ללא כל מסמך המעיד על מוצא רומני, אך יש פתרונות לדבר. לכן לפני הצעד הראשון, עשו בדיקת זכאות.

 

הכנת המסמכים

לאחר שבדיקת הזכאות אישרה לכם שישלכם את הזכאות להוצאת דרכון רומני יש צורך בהכנת המסמכים הדרושים לצורך ההליך עצמו. בשלב הזה ישנם שני חלקים שצריך לבצע ולכל אחד מהם מורכבות משלו. בתחילה יש צורך להשיג את כלל המסמכים הדרושים לצורך הגשת הבקשה. עבור המסמכים הישראלים לא תהיה בעיה להשיג אותם והם כוללים בין השאר:

  • תעודת לידה
  • אישור על כלל בני המשפחה שלכם כולל ילדים ובני זוג
  • שינוי שמות אם התבצע
  • תעודת נישואים
  • תעודת יושר מהמשטרה

לאחר שכלל המסמכים הללו אצלכם, יש צורך לבצע להם תרגום נוטריוני לרומנית על ידי עורך דין ונוטריון מוסמך.

על מנת להשיג את המסמכים הרומנים, האפשרות הטובה היא שהם אצלכם, אם הם אינם קיימים, בעזרת אנשי הקשר של עורך הדין יוכלו למצא אותם עבורכם ברומניה, זהו מן הסתם הליך מורכב שכולל עלויות מתאימות.

 

הגשת הבקשה

לאחר שעלה בידיכם להשיג את כלל המסמכים הדרושים, יש צורך בהגשת טופס הבקשה בצורה הטובה ביותר ולכן ההמלצה הברורה היא להיעזר בשירותים של עורך דין מקצועי בתחום. אין חובה הקיימת המחייבת הגשה על ידי עורך דין, אך העובדות מוכיחות שהגשה על ידי מי שאינו מקצועי בתחומו תביא ברוב המקרים לדחיית הבקשה.עורכי הדין המומחים להוצאת דרכון רומני הם הגורם הנכון והמתאים לביצוע הליך זה. חשוב לציין עוד שתי נקודות בהקשר זה:

  • לעיתים נדירות תיתכן דחיה של בקשה לאזרחות במידה והיא הוגשה כראוי. במקרה כזה ניתן להגיש ערעור.
  • התהליך ברומניה לוקח זמן והוא לא תמיד יעיל, יש להתאזר בסבלנות.

דרכון רומני

אז מה היה לנו עד עכשיו?
פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על ישראל

מדריכים נוספים על ישראל

11 לספטמבר, 2023

מדריכים נוספים בנושא

וזהה ממש לא הכל...