5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

המחלק בנחל דן – מים קרירים בין מטעי אבוקדו

בין מטעי האבוקדו השלווים מצפון לקיבוץ דפנה שוכנת נקודה קסומה ומרעננת הידועה כמחלק בנחל דן. מבנה הבטון הזה לא רק מחלק את נחל דן לשני יובלים אלא גם מציע חוויה ייחודית ומרגשת למבקרים. במאמר זה, נחקור את היופי של המפריד, יחד עם פרטים חיוניים שיעזרו לכם לתכנן את הביקור הבא שלכם.

המחלק וסביבתו

המחלק, הממוקם בנחל דן, ממלא תפקיד מרכזי בחלוקת המים באזור. העיצוב הייחודי שלו מפצל למעשה את נחל דן ומתעל את זרימתו לשני יובלים נפרדים. יובל אחד מתפתל לתוך קיבוץ דפנה והשני מצטרף נחל שניר – החצבני. סכר בטון זה משמש כנקודת הפרדה המבטיחה זרימה תדירה ומבוקרת של המים.

הרפתקה מרגשת

כ-40 מטר במורד הזרם מהמופרד, נוכל לראות גשר קטן. כאן המים גולשים על משטח בטון ומזמינים מטיילים והרפתקנים לגלוש יחד עם הזרם. החוויה המלהיבה הזו היא המועדפת ביותר בקרב מטיילים מקומיים, שמתמכרים לצורה ייחודית זו של בילוי מים. השילוב של המים הקרירים והסביבה הטבעית מספק הרפתקה מרעננת ובלתי נשכחת.

 

המחלק בנחל דן

 

מקורות נחל דן

המעיין המרכזי שמזין את נחל דן ידוע בשם עין דן, הידוע בהשפעתו החזקה על האזור. בעין דן אין אגן ניקוז כמו בנחלים אחרים. במקום זאת, הוא מספק מים ישירות לנחל דן. נחל דן מתפצל לכמה יובלים הזורמים לנחל החצבני. חלק מהפלגים הללו חוזרים בסופו של דבר לדן, ויוצרים רשת מורכבת של נתיבי מים.

הוראות הגעה למחלק

כדי לגשת למיקום שובה הלב הזה, תוכלו להתחיל את הליכתכם מפארק דפנה, הממוקם בתוך קיבוץ דפנה. מהפארק נשקף נוף שליו של המים הזורמים ומהווה נקודת מוצא להרפתקה שבפתח. משם תוכלו ללכת בשביל מערבה לאורך הגדר כ-100 מטרים עד שהם מגיעים לשער. עברו בשער והמשיכו לכיוון מטעי האבוקדו. צעדו לצד גדר מטעי האבוקדו במשך כ-250 מטר. לבסוף תגיעו אל המחלק.

סיכום

בין אם תבחרו פשוט להתפעל מיופיו של המחלק או להשתתף בפעילות של גלישה לאורך הנחל, ביקור במחלק נחל דן מבטיח חוויה בלתי נשכחת. תכננו את הטיול הבא שלכם והתכוננו להיות מופתעים מהפלאים שמחכים לכם במיקום שובה הלב הזה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על ישראל

מדריכים נוספים על

2 לאוקטובר, 2023

מדריכים נוספים בנושא

וזהה ממש לא הכל...