5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

הטיסה התבטלה? כדאי שתדעו את זכויותיכם!

לאחרונה אנו קוראים פוסטים רבים ברחבי הרשת שנכתבו על ידי נוסעים שקיבלו פיצויים בעקבות טיסות שהתבטלו. בעבר היה נהוג לחשוב שמדובר במקרים בודדים, אך היום זה ברור שיש מצבים מסוימים שמאפשרים לפנות לחברת התעופה ולקבל שירותים מסוימים ולעיתים אף החזרים על כרטיס הטיסה. מאמר זה ירכז את כל המידע העדכני בנושא, כדי שתכירו בזכויות שמגיעות לכם.

 

תכירו את חוק טיבי – חוק שירותי התעופה

נהוג לקרוא לחוק שירותי התעופה "חוק טיבי" על שם חבר הכנסת שהביא לשינוי המיוחל בתחום. מדובר בחוק שמאפשר להסדיר פיצויים וסיוע לנוסעים שהחזיקו בכרטיס טיסה, אך לא עלו למטוס במועד שננקב מראש, בעקבות נסיבות שלא היו תלויות בהם. החוק מאפשר במצבים מסוימים לקבל החזר מלא של התשלום ופיצוי כספי. חשוב לציין שיש נוסחה מסוימת שמאפשרת לקבוע את גובה הפיצוי שיינתן לנוסעים.

הטיסה התבטלה_ כדאי שתדעו את זכויותיכם!

הפיצוי לנוסעים שטיסתם בוטלה

אם קיבלתם הודעה על ביטול הטיסה, אתם צפויים לקבל פיצוי כספי שתלוי במרחק האווירי שבין מקום מוצאכם לבין היעד שאליו תכננתם להגיע. נסביר שהסכומים נעים בין 1,440 ₪ ל – 3,460 ₪. כאשר הסכום הנמוך ביותר הוא פיצוי על טיסה שהתבטלה ליעד קרוב יחסית. נסביר שנוסעים שתכננו לטוס ליעדים ניו יורק, מקסיקו סיטי, סאו פאולו ובנקוק הם אלה שצפויים לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר (3,460 ₪). נדגיש שהפיצוי לא יינתן באופן אוטומטי על ידי חברת התעופה. חשוב להכיר בעובדה ולקרוא בעיון את השורות הבאות, בהן יוצגו 2 דרכים שיובילו לקבלת הפיצויים שמגיעים לכם בהתאם לקבוע בחוק.

 

דרך מספר 1 – פנייה לחברה מוסמכת

חשוב שתדעו שיש חברות שמכירות בהתנהלות של חברות התעופה מקרוב. כך שהן יוכלו ללוות אתכם בהגשת הבקשה לקבלת פיצויים בעקבות ביטול הטיסה. מומלץ לבחור בדרך זו, מכיוון שהיא תאפשר לכם להיות בטוחים ב – 100% שתקבלו את הפיצוי המדויק. שכן, חברות התעופה יודעות שיש חלק נרחב מציבור הנוסעים שלא מכירים בחוק מקרוב, כך שהן עשויות להעביר פיצוי חלקי.

 

דרך מספר 2 – הגשת מכתב באופן עצמאי

אם תעדיפו לבצע את ההליך באופן עצמאי, עליכם לנסח מכתב שיכיל את הפרטים הבאים:

  • שמכם המלא ושמות הנוסעים הנוספים שתובעים
  • תאריך הטיסה שבוטלה
  • מספר הטיסה

חשוב לציין שתצטרכו ליצור קשר עם נציג מטעם חברת התעופה. שכן, זה צריך לאשר את קבלתה מכתב. שימו לב, החברה מחויבת לשלם לכם את הפיצויים תוך 45 ימים באחת מהדרכים הבאות:

  • העברה בנקאית
  • שיק
  • מזומן

 

השורה התחתונה – פנו לקבלת הפיצויים

עד כאן המאמר שריכז את האינפורמציה העדכנית שתאפשר לכם להגיש בקשה לקבלת פיצויים לאחר שהטיסה שלכם התבטלה. כעת אתם יודעים מה תצטרכו לעשות בכל שלב, כך שנותר לכם רק ליישם ולהחזיק אצבעות שהטיסה הבאה שלכם לא תתבטל.

פיצוי על טיסה שבוטלה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על ישראל

מדריכים נוספים על ישראל

9 לינואר, 2024

מדריכים נוספים בנושא ו

וזהה ממש לא הכל...