5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בתל אביב

תל אביב נחשבת לאחת הערים המפורסמות ביותר בישראל עד כדי כך שתיירים רבים טועים לחשוב שמדובר בעיר הבירה של ארץ הקודש ולמען האמת, זה לא רחוק מהמציאות. תל אביב התוססת היא אחת הערים הצבעוניות ביותר בעולם וככזו היא מושכת אליה מבקרים רבים שרוצים לקחת חלק מקצב החיים המהיר והרב-גוני שבה.

במהלך ביקור בתל אביב תוכלו ליהנות מאטרקציות רבות ופעילויות מהנות שהופכות אותה ליעד נהדר לחופשה בכל הרכב שהוא, כך שבין אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, עם בני הזוג או אפילו לבדכם – האמינו לנו, לא יחסר לכם אקשן, אם רק תחפצו בכך. מוזיאונים, מבנים מרשימים, גלריות, קניונים, שווקים, מסעדות ועוד – בתל אביב יש הכל ויותר.

אם זה לא מספיק, תל אביב היא מי שהייתה לעיר העברית הראשונה, כך שלצד כל הכיף, ההנאה והלייף סטייל, מדובר בעיר רוויית היסטוריה עם המון אתרים מרתקים לבקר בהם שמספרים את סיפורה של העיר ומהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של ארץ ישראל.

בנוסף לאלה, מזג האוויר בתל אביב וריבוי חופי הרחצה הופכים את תל אביב ליעד מושלם לנופש קיצי ובישראל כמו בישראל, הטמפרטורות שעל פי רוב נחשבות "גבוהות מהממוצע העונתי" מאפשרות למי שמחפש שמש וים ליהנות מחופשה באווירה קיצית גם במהלך חודשי הסתיו והאביב.

מבחינת מחירים, בתל אביב ישנן אטרקציות רבות המשתרעות על פני כל טווח המחירים כך שבין אם אתם רוצים ליהנות משופינג חסר מעצורים או שמא מעדיפים לבלות באירועים חינמיים ואטרקציות ללא תשלום – בתל אביב יש הכל מהכל.

 

אטרקציות שאסור לפספס בתל אביב

העיר תל אביב לא מפסיקה להפתיע ולהתחדש כך שזה לא מפתיע שקשה לשבוע ממנה – תמיד יש משהו חדש לראות ולעשות, לבד, עם חברים או עם המשפחה כולה. אבל אם תשאלו אותנו, דווקא האטרקציות האלמותיות של העיר הן אלו שהופכות אותה למי שהיא וכן, שווה לבקר בהן גם בביקור המי-יודע-כמה בעיר הצבעוניות ביותר בישראל.

 

סיור בשכונת נווה צדק

תל אביב היא עיר של ניגודים ככה שמצד אחד היא העיר הישראלית ביותר שיש ומצד שני יש בה ניחוח חו"ליסטי משהו ואם אתם מזדהים עם ההרגשה הזו – שכונת נווה צדק היא ללא ספק המקום שמיטיב לתאר אותה בצורה הברורה ביותר ואם תרשו לנו לתת לכם טיפ: עם אופניים זה הרבה יותר נעים (ניתן לשכור בכל עמדת תל-אופן).

נווה צדק הקסומה היא שילוב הרמוני בין האותנטיות של יפו לצבעוניות של תל אביב ומסלולי הטיול העוברים בה הם מבין היפים והמיוחדים ביותר בעיר. הרחובות הציוריים והסמטאות כשלעצמם מהווים אטרקציה שלא כדאי לפספס אך אם אתם חובבי היסטוריה, אדריכלות או אמנות תוכלו לשלב במהלכם קפיצה לאתרים היסטוריים, גלריות וחנויות בוטיק שמספרים את סיפורה של העיר תל אביב.

מה אסור לפספס? מרכז סוזן דלל והמסעדה המצוינת "סוזנה" הסמוכה לו (סמכו עלינו – מדובר במרק קובה סלק הטוב ביותר שתאכלו), בית אהרון שלוש, מוזיאון נחום גוטמן, ביתו של הרב קוק וכמובן קפה לורנץ המפורסם המשמש כיום כמרכז לתרבות יהודית.

 

הטיילת וחופי תל אביב

הטיילת של תל אביב היא אחד המקומות התוססים והמרכזיים ביותר בעיר וככזאת היא מהווה מקום שחובה לבקר בו בשעות היום, אז המוני מקומיים ותיירים ממלאים אותה באווירה שמחה, בתי הקפה מלאים עד אפס מקום וכולם שזופים, מחויכים וטובי לב, וגם בשעות החשיכה אז היא הופכת למרכז חיי לילה עם וייב נהדר ואלפי אורות צבעוניים המאירים את השמיים וגם את לבבות המבקרים.

גם החופים כשלעצמם מלאים בכל טוב – מסעדות, בתי קפה, משחקי חוף, אנשים וכלבים ובכולם אווירה טובה בכל שעה ביום וכמעט בכל עונה בשנה. פשוט קחו איתכם מגבת וספר טוב (או מוט סלפי) – לא צריך יותר מזה.

חופים מומלצים: פרישמן, ירושלים, בוגרשוב ומציצים. אם אתם מגיעים בליווי הולכים על ארבע – חוף הכלבים שליד תל ברוך הוא מקום מוצלח לשחרר בו את חברכם הטוב ביותר.

 

שופינג ברחוב דיזנגוף

עוד חוויה שהפכה ל"תל אביבית" ואחת שאסור לפספס היא כמובן חוויית השופינג של העיר הגדולה ואם כבר בתל אביב, אז אין כמו רחוב דיזנגוף – המקום בו מתרכז כל מה שחם, שיקי ועכשווי לצד מסעדות, בתי קפה, ברים ואירועי תרבות. מבחינת קניות, מדובר במקום שהוא בדיוק במינון הנכון – מגניב אבל לא פלצני, איכותי אבל לא יקר-יתר-על-המידה ובעיקר מאוד מאוד מדויק.

מקומות נוספים שחובבי הקניות ישמחו לפקוד – כיכר המדינה, שוק הפשפשים, נחלת בנימין וגם מרכזי קניות גדולים והומי אדם כמו קניון רמת אביב היוקרתי, קניון עזריאלי ומתחם הקניות והשוק בשרונה מרקט.

 

"רק היום, רק היום…" – השווקים של תל אביב

כבר אמרנו שבתל אביב יש הכל מהכל אז מן הראוי שיהיה בה גם שוק אחד או שניים, ובמקרה של תל אביב, העיר שעושה הכל ובגדול – הרבה יותר מזה. שוק שרונה, שוק הכרמל, שוק הפשפשים ושוק לוינסקי הם רק טעימה קטנה מבין השווקים של העיר והמפורסמים ביותר שבהם אך יש בתל אביב עוד מיני שווקים קטנים, אירועים ובזארים שללא ספק תורמים רבות לאופי האורבני יוצא הדופן שלה.

מה בנמצא? ובכן, אוכל כמובן – מדובר במקומות בהם כל חובב אוכל ימצא את מבוקשו, בין אם מדובר במי שמחשיב את עצמו כבררן וגם עבור אניני טעם שמחפשים להכיר טעמים חדשים. בנוסף לאלו תמצאו גם פרטי אמנות עבודת יד, ביגוד, עתיקות ועוד.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בתל אביב

בנוסף לחופי הים, השווקים ומתחמי הקניות של העיר הגדולה, תל אביב מציעה עוד אתרים רבים לבקר בהם בכל הרכב שהוא ובכל עונה בשנה. אלו ימלאו את זמנכם בהנאה גדולה ואם עוד לא התאהבתם בעיר הצבעונית ביותר בישראל, הרי שהגיע הזמן.

 

המזרקה בכיכר דיזנגוף

מזרקת דיזנגוף היא ככל הנראה המזרקה המפורסמת ביותר בתל אביב ומזה שנים רבות משמשת כמקום מפגש וכינוס עבור צעירים וקבוצות מטיילים, נערכים בסמוך לה אירועים שונים, דוכני מזון ואביזרים ועוד.

המזרקה האלמותית שוכנת בלב הכיכר מאז שנת 1986 ושמה האמיתי (זה שניתן לב על ידי יוצרה, האמן יעקב אגם) הוא "מים ואש". מעניין לדעת כי בשל משקלה הרב, היא הובלה למקומה על ידי מוביל טנקים.

 

פלורנטין

אחת השכונות הכי תל אביביות שיש היא שכונת פלורנטין הותיקה והצבעונית הנחשבת למעוזם של אמנים, יוצרים וכל המי ומי של תל אביב. סיור בין סמטאות השכונה נחשב לחוויה בפני עצמו וזהו גם מקום מצוין להנות בו מבראנץ' באחד מבתי הקפה האורבניים. במהלך סיור שכזה מומלץ לשים לב לכתובות הקיר, הציורים השונים ואומנות הרחוב המעטרים את מבני השכונה שללא ספק זכתה בצדק לתדמית של "גלריה פתוחה".

 

מוזיאון הפלמ"ח

בית הפלמ"ח מהווה חלק בלתי נפרד מהעיר תל אביב ומההיסטוריה של ישראל וביקור בו נחשב למרתק במיוחד. המוזיאון מוקדש לסיפורו של הארגון וחבריו והוקם על מנת לשמר ולהמשיך את המורשת ואהבת הארץ של מקימיו. הסיור במוזיאון מתאים גם לילדים קטנים (החל מגיל 6) ומציע מסע אחורה בזמן אל שנות הארבעים של המאה הקודמת.

 

טיסה בכדור פורח

אם טיילתם בתל אביב והסתכלתם למעלה וודאי שמתם לב לכדור פורח ענק שטס לו בשלווה מעל גני התערוכה. מה שלא ראיתם הוא שלכדור הפורח של תל אביב יש רצפת זכוכית מגניבה שמאפשרת לטסים בו ליהנות מתצפית ייחודית ומרגשת על כל גוש דן. מדובר ללא ספק בחוויה חד פעמית שלא שמורה לאמיצים בלבד.

 

דברים שחשוב לדעת על האטרקציות בתל אביב

תל אביב אמנם נחשבת ליעד האולטימטיבי לנופש קיצי, אך קרבתה לים הופכת אותה למקום קסום ורומנטי במיוחד גם בחודשי החורף אז הלחות הגבוהה, אידוי המים מן הים והחשמל שבאוויר יוצרים מופעי ברקים מרהיבים ביופיים ואין מקום טוב יותר לחזות בהם מאשר חוף הים או הטיילת של העיר.

עם זאת, מכיוון שמדובר בעיר שוקקת חיים לאורך השנה כולה, עומס התיירים בחופי הרחצה והאטרקציות השונות בהחלט יכול להיות מורגש ולכן מומלץ לכל הפחות לרכוש מראש כרטיסים עבור האטרקציות שדורשות זאת ואילו באחרות לתזמן את הביקור לשעות הפחות עמוסות כמו למשל שעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב.

בהתאם, אנחנו בפשוט ישראל ממליצים שלא להשאיר את הדברים ליד הגורל ולשריין מראש גם את מקום הלינה שכן המלונות המומלצים (אלו שנמצאים בקרבת הים או בלב העיר) נתפסים מהר ואם הזמן שלכם בעיר הצבעונית מוגבל, רצוי שתלונו במרכז העניינים, כך תחסכו זמן יקר וגם תוכלו להגיע למקומות רבים ברגל מבלי להשתמש בשירות התחבורה הציבורית או המוניות העירוניות.

 

אירועים מיוחדים בתל אביב

כפי שכבר ניתן להבין, תל אביב היא עיר גדושה באטרקציות, פעילויות ואתרים שהופכים אותה ליעד תיירותי נחשק, אך בנוסף לאלה אנו ממליצים לכם בחום להתעדכן טרם הביקור בלוח האירועים של עיריית תל אביב כיוון שבין כל הדברים שתל אביב עושה בגדול, כך היא לוקחת ברצינות גם את נושא התרבות ולא משנה מתי תבקרו בה – יש אירועי באופק.

 

קיץ בתל אביב

במהלך חודשי הקיץ נערכים ברחבי העיר ובשיתוף עם העירייה אירועים רבים בהם לא מעט אירועים המתאימים למשפחות עם ילדים. אלו נערכים בשטחים הפתוחים, הספריות העירוניות, המוזיאונים והבריכות.

גולת הכותרת של אירועי הקיץ היא כמובן מצעד הגאווה שנערך מדי שנה בחודש יוני המוקדש כולו לליברליזם, סובלנות ושוויון חברתי.

 

חורף בתל אביב

גם לחודשי החורף אירועים מסורתיים הנערכים במקומות מקורים ונועדו להנעים את זמן תושבי העיר והמבקרים בה ולחמם את לבם.

בין אירועים אלו נכללים כמובן גם אירועי חג החנוכה, אז מתקיימים בעיר מופעים בהם מככבים מיטב אמני ישראל. טיפ מאיתנו: בשל הסמיכות של חג החנוכה לחג המולד, זהו זמן מצוין לבקר ביפו העתיקה ולספוג אווירת חג(ים) מיוחדת במינה.

 

סתיו בתל אביב

הסתיו נחשב לאחת התקופות הנעימות ביותר בתל אביב מבחינת טמפרטורה ועל כן מתקיימים במהלכו אירועים רבים. בין הפופולריים שבהם תמצאו את פסטיבל יפו להצגות ילדים אשר נערך בחודש ספטמבר, פסטיבל ניו אורלינס המוקדש למוזיקת ג'אז ומתקיים באוקטובר ובל נשכח את מרוץ הלילה המסורתי של תל אביב אשר נערך מדי שנה בחודש נובמבר.

 

אביב בתל אביב

בחודשי האביב תל אביב גדושת פעילויות המתחילות למעשה באירועי חג הפסח וממשיכות לאירועים אביביים מסורתיים כמו למשל פסטיבל הקולנוע הצרפתי שנערך מדי שנה בחודש אפריל ופסטיבל הקולנוע "דוקאביב" המתקיים בחודש מאי ונחשב לאחד המפורסמים והמוערכים בעולם.

No data was found