5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בגליל התחתון

צפון ארץ ישראל נחשב לאחד האזורים היפים והמיוחדים ביותר בארץ וככזה הוא מושך אליו המוני מבקרים מדי שנה בהם תרמילאים, משפחות עם ילדים וזוגות אוהבים. שפע ומגוון האטרקציות באזור הופכים אותו ליעד מושלם לנופש בכל הרכב ומבין המקומות הרבים לבקר בהם, הגליל התחתון הוא ללא ספק אחד הנעימים ביותר.

בין האטרקציות והפעילויות שמציע הגליל התחתון למבקריו תמצאו כמה ממסלולי הטיול והמפורסמים ביותר בצפון ישראל כמו למשל מצוק הארבל ונחל תבור. בנוסף למסלולים בדרגות קושי כאלה ואחרות, יש בגליל התחתון עוד דברים רבים ליהנות מהם – אתרים היסטוריים, מוזיאונים, שמורות טבע, אתרי מורשת, מרכזי קניות, הופעות ופסטיבלים ועוד.

בנוסף, ידוע אזור הגליל התחתון גם בזכות תעשיית הצימרים המפותחת שבו, מה שמושך אליו מבקרים רבים בחודשי החורף. למעשה, בגליל התחתון וצפון הארץ באופן כללי ובשונה מאזורים אחרים בארץ יש שני פיקים תיירותים – האחד בקיץ, אז האטרקציות מלאות במשפחות וצעירים והשני בחורף אשר מהווה זמן מושלם לנופש זוגי רומנטי.

כמו כן, הגליל התחתון ידוע בזכות החוויה הקולינרית המופלאה המתקבלת הודות לאוכלוסייה המקומית המתגוררת באזור, הנותנת ייצוג לבני כל הדתות החיים זה לצד זה בהרמוניה ותורמים רבות לפיתוח הסצנה הקולינרית הגלילית אשר נחשבת טעימה במיוחד. זה הזמן להזכיר גם את היקבים והכרמים הרבים השוכנים באזור זה ומשלימים את החוויה.

הנסיעה לגליל איננה ארוכה מדי למגיעים ממרכז הארץ וגם מי שמגיע מהדרום יוכלו להפוך אותה לקלילה אם ישכילו לתכנן את מסלול הנסיעה כך שיעבור באטרקציות נוספות, בינינו – לא חסרות לנו כאלה בארץ היפה שלנו. כך או כך, אנחנו בפשוט ישראל ממליצים לכם להקדיש לחופשה שכזאת סוף שבוע מלא, כך תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות ולחוות את האזור גם בשעות האור וגם את סצנת חיי הלילה.

 

אטרקציות שאסור לפספס בגליל התחתון

הגליל התחתון הוא אחד המקומות הקסומים והפסטורליים ביותר בארץ, עם נופים מרהיבים, מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, מסעדות מצוינות, אתרים היסטוריים, מוזיאונים וגלריות ועוד שפע רב של אטרקציות שהופכות אותו לצבעוני ותוסס ובעיקר ככזה המתאים לנופש בכל הרכב שהוא ובכל עונה בשנה. אם אתם מתלבטים היכן להתחיל, להלן רשימת אטרקציות שאם טרם ביקרתם בהן – אסור לפספס.

הר תבור

הר תבור הוא אחד ההרים המפורסמים ביותר בארץ ונמנה בין המקומות הקדושים של הגליל התחתון. ככזה, הוא מושך אליו מבקרים רבים מדי שנה הנהנים מהכנסיות הקדומות הניצבות בראשו, מסלול הליכה היקפי קל להליכה המהווה תצפית פנורמית וטבע ארץ ישראלי במלוא הדרו.

את הטיול במקום מומלץ לשלב עם ביקור בכנסייה הפרנציסקנית אשר נחשבת לאחת המיוחדות והיפות בישראל, אשר על פי הברית החדשה הייתה למקום בו התרחש מעמד ההשתנות של ישוע.

מצוק הארבל

מצוק הארבל הנמצא בפסגתו של הר הארבל הוא חלק מהגן הלאומי ארבל שנמנה בין הגנים הלאומיים ושמורות הטבע המתוירים והפופולריים ביותר בישראל, בו שפע רב של מסלולים בדרגות קושי שונות ומצוק הארבל הוא אחד המומלצים ביותר שבהם.

מצוק הארבל האימתני מהווה נקודת תצפית מרהיבה לאזור הגולן, הגליל והר החרמון ועל מנת ליהנות ממראות אלו, הנחשבים לעוצרי נשימה, יש לטפס באחד משלושה מסלולים המובילים לפסגה, בהם גם מסלול מאתגר במיוחד (המסלול האדום).

נחל תבור

נחל תבור נמצא בשמורת טבע קסומה המקיפה חלק ניכר מאפיק הנחל וכוללת בתחומה מעיינות נובעים, מגוון בעלי חיים וצמחיה ארץ ישראלית. הטיול בשמורה ובנחל הוא באחד משני מסלולים, האחד כולל את קניון הבזלת (המסלול המעגלי) והאחר כולל את עין שחל, חורשת השיטה המלבינה וטחנות הקמח העתיקות.

מבחינת חי וצומח בשמורה מדובר במגוון עשיר של צמחים כדוגמת פטל, שיזף, שקד, ערבות ואלות ובעלי חיים – תנים, חזירי בר, זאבים, שועלים, גיריות, נחשים, צבים, דגים ודו חיים.

יער בית קשת

יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם. הוא שוכן על מורדותיהם המזרחיים של הרי נצרת ומשקיף על הגליל התחתון ועמק יזרעאל וכולל בתחומו שרידים של יער עתיק שכיסה את האזור, בו עובר שביל משולט שהכשירה קק"ל המאפשר תנועת הולכי רגל ואופניים וכולל גם חניונים ומצפורים.

בין המקומות המיוחדים ביותר ביער נמצא בית היערן, אליו מובילה דרך סלולה היוצאת מחניון בית היערן. הבית הקטן שימש בתחילת דרכו כמקום מנוחה ומחסן שתילים ומספר את סיפורם של היערות שניטעו באזור על ידי אנשי ארגון "מצפה הגליל". בסמוך לבית היערן נמצא שביל סלול קצרצר המוביל למצפור הצופה על רמות הבזלת.

מקומות נוספים שכדאי לבקר בהם ונמצאים בשטח השמורה (לפי סדר הופעתם במסלול ההליכה) – מצפור אלוני בית קשת, נחל השבעה, האלון הקשיש, שביל הטרשים, תל גובל ומצפור התבור.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בגליל התחתון

בנוסף לאטרקציות שחייבות להיכלל ברשימת מוקדי העניין של המטייל המתחיל בגליל התחתון, ישנן באזור עוד אטרקציות רבות ופעילויות מעניינות ליהנות מהן. אנו ממליצים לכם לבחור את האטרקציות בהתאם להרכב המשתתפים בחופשה ולהרכיב מהן את המתכון המושלם עבורכם לנופש בלתי נשכח.

מוזיאון גולני

מוזיאון גולני הוקם בשנת 1982 על ידי עמותת ידידי גולני בשיתוף עם משרד הביטחון והמועצה האזורית גליל עליון. המוזיאון נחשב לאחד מאתרי ההנצחה הגדולים והמתוירים ביותר המוקדשים לחטיבה הלוחמת ומטרתו להנציח את מורשת הקרב החטיבתית ולהוות מרכז לקיום אירועים וטקסים רשמיים.

בנוסף לאתר ההנצחה ישנם במקום תערוכה מרשימה של דגמי נשקים ששימשו את לוחמי החטיבה לאורך ההיסטוריה, מופע אור-קולי ומונומנטים נוספים. כל אלו מונגשים גם למתקשי ניידות ובסמוך להם בית קפה וחורשה עם מקומות ישיבה.

דרך העץ

דרך העץ של מושב שדמות דבורה היא אחד המקומות הקסומים ביותר בגליל התחתון ונחשבת לאחת האטרקציות המשפחתיות האהובות ביותר בקרב המטיילים באזור. מדובר למעשה בפארק גדול בו שפע רב של פעילויות מהנות לכל מי שצעיר בנפשו, לרבות הזאטוטים שבחבורה.

מטרתו של האתר היא ללמד בצורה מעניינת וחווייתית על עולמם המופלא של העצים והצמחים שלצדם ובין הפעילויות שנערכות שמקום תיהנו מסרט מרתק, מבוך עץ מפותל, מסלול באולינג ומיני גולף, נגריה בה סדנה להכנת משחק אותו תיקחו הביתה ועוד.

צריף בן צבי

צריף בן צבי הוא אתר מורשת ששימש בתחילת דרכו כצריף המגורים של נשיא המדינה יצחק בן צבי, רעייתו רחל ינאית ובני משפחתם. הצריף אשר ניצב תחילה בשכונת רחביה בירושלים הובא לקיבוץ בית קשת בשנת 1952, אז הוחלט להסב אותו לאתר הנצחה המוקדש לבנו עלי אשר נהרג בשנת 1948 במהלך קרבות ההגנה על הקיבוץ.

כיום משמש הצריף שהיה למרכז חייה של משפחת בן צבי ובהמשך ל"מטבחון" של הגנת היישוב (מה שהיה למעשה מרכז ההתרחשויות בו התקבלו החלטות חשובות) כמרכז הנצחה המוקדש למשפחה כולה ובין היתר גם למורשת שהותיר אחריו הנשיא השני של ישראל.

מוזיאון המרציפן

מוזיאון המרציפן בכפר תבור הוא נקודה נעימה ומתוקה ביותר שתמיד כיף לעצור בה בדרך לטיול בגליל התחתון. המוזיאון הוקם בשנת 1998 ומאז ועד היום נחשב לאטרקציה נפלאה לביקור בהרכב משפחתי וגם סתם כך עבור חובבי דברי מתיקה.

מה במוזיאון? סדנאות פיסול במרציפן ושוקולד, תצוגות פסלי מרציפן בהם מככבים גיבורי תרבות ודמויות היסטוריות והן חנות המותג "בית השקד" בה מוצרי מרציפן לצד מוצרי בריאות שונים.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בגליל התחתון

הגליל התחתון היפה והקסום שלנו מהווה יעד מופלא לחופשה קיצית בהרכב משפחתי, עם מסלולי מים, פינות חמד מוצלות ואוויר הרים צלול ומרענן ומנגד, גם בחודשי החורף והסתיו, אז הוא מתמלא בעלי שלכת וממטרים מעת לעת, הוא הופך למתוק במיוחד ומזמין זוגות אוהבים ושאר רומנטיקנים ליהנות מחורף אמיתי לשם שינוי.

תכונה זו אשר מושכת לאזור הגליל התחתון מטיילים ומבקרים לאורך השנה כולה, מביאה אותנו להמלצה הבאה – בשונה ממקומות אחרים בארץ בהם חודשי החורף נחשבים עמוסים פחות מבחינת כמות המטיילים והמחירים צונחים ביחד עם הטמפרטורות, הגליל התחתון חי, תוסס ובועט 24/7 – כל השנה. לכן, אל תחכו לדקה ה-90 והקפידו לשריין את מקום הלינה והאטרקציות המבוקשות מראש.

 

אירועים מיוחדים בגליל התחתון

בנוסף לאטרקציות הרבות ומסלולי הטיול המהנים שהגליל התחתון ידוע בהם, מדובר במקום המהווה חלק בלתי נפרד מסצנת התרבות של ישראל וככזה נערכים בו מדי שנה מופעים, פסטיבלים ואירועים נהדרים שכדאי להכניס ליומן.

פסטיבל מחול כרמיאל

פסטיבל המחול של כרמיאל נערך מדי שנה בחודשי הקיץ ומאז שנוסד, אי שם בשנת 1988, ועד היום הוא מושך אליו חובבי מחול וריקודי עם מכל קצוות הארץ. הפסטיבל נמשך שלושה ימים וכולל מגוון רב של מופעי מחול בהם משתתפים רקדנים ישראליים לצד רקדנים מחו"ל.

בנוסף להופעות המחול מתקיימות במהלך ימי הפסטיבל השתלמויות למרקידים, הרקדות הפתוחות לקהל הרחב ותחרויות נושאות פרסים – תחרות כוריאוגרפיה, תחרות ג'אז ותחרות הריקוד הטוב ביותר בה מתמודדים ריקודי ההרקדות שהיו פתוחים לציבור הרחב.

פסטיבל השקד

פסטיבל השקד בכפר תבור הוא מבין האירועים החדשים יחסית אשר נערכים בגליל התחתון והוא מיועד להפוך לאירוע מסורתי אשר יתקיים מדי שנה בחודש פברואר. אירוע זה מוקדש לפריחת השקדיות הנחשבת למרהיבה ביופייה.

במסגרת הפסטיבל מתקיימים סיורים במטעי השקדיות (לרבות סיורים רכובים במשאיות ספארי), סדנת הכנת פיתות בטאבון, סדנת פיסול מעץ, תערוכת כלים חקלאיים, טעימות דבש ועוד שלל הפעלות לגדולים וקטנים, חלקן בחינם ללא כל תשלום.

פסטיבל בשביל היין

פסטיבל בשביל היין נערך מזה למעלה מעשר שנים ולוקחים בו חלק הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות, הרשויות המקומיות והיקבים הגליליים במטרה לפתח את תיירות היין באזור הנחשבת למשגשגת ומוצלחת במיוחד, קידום הענף וחיזוק התרומה שלו לכלכלה המקומית.

הפסטיבל מתקיים באתרים המרכזיים בגליל מדי שנה החל מסוף חודש מאי ובמשך שלושה שבועות בהם נערכים אירועים ופעילויות המותאמות למשפחות, תיירים וגם אנשי מקצוע – סיורים משולבי טעימות, יריד איכרים, סדנאות, מופעים, דוכני מזון ומסיבות יין.

No data was found