5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בגליל המערבי

צפון הארץ נחשב לאחד ממוקדי התיירות הפופולריים ביותר בישראל ומציע שפע רב של אטרקציות מהנות, מסלולי טיול ואתרים היסטוריים לצד חוויה קולינרית שאין שניה לה ועשר תרבותי רב אשר תורם רבות לאווירה הנפלאה והמטיילים אשר חוזרים לאזור פעם אחר פעם.

בין המקומות האהובים ביותר בצפון תמצאו את הגליל המערבי אשר כולל בתוכו כמה מאתרי התיירות המפורסמים ביותר, כמו למשל הר הכרמל, שמורת ראש הנקרה, אולמות האבירים בעכו ועוד שפע רב של מקומות אשר הופכים אותו ליעד תיירותי נחשק בקרב משפחות עם ילדים, חובבי טבע ונופים, זוגות אוהבים, שוחרי היסטוריה וארכיאולוגיה וכמובן תרמילאים.

למרבה השמחה, בגליל המערבי ישנן אטרקציות ופעילויות רבות ומגוונות כך שמדובר ביעד נפלא לנופש קיצי המשלב מסלולי מים, פסטיבלים והפעלות לכל המשפחה ולצידן גם לא מעט אטרקציות מקורות כמו למשל מוזיאונים, גלריות, יקבים ואתרים היסטוריים אשר הופכים אותו ליעד נהדר לחופשה גם במהלך החורף.

בנוסף לכל אלה, השפע התרבותי, הדתי והעדתי של האוכלוסייה המקומית אשר כוללת את בני כל הדתות, יוצר אווירה מיוחדת במינה ומניב גם חוויה קולינרית שלא ניתן למצוא בשום מקום בארץ, כך שאם אתם מחשיבים עצמכם ככאלה שהדרך ללבם עוברת דרך הקיבה – צאו לטיול בגליל המערבי. האמינו לנו, לא תתאכזבו.

כך או כך, היות ומדובר באזור שנהנה מתיירות פנים וחוץ לאורך השנה כולה, בשונה ממקומות אחרים בארץ בהם חודשי החורף נחשבים זולים יותר ועמוסים פחות – כאן ההפך הוא הנכון והחורף, כמו הקיץ, עמוס במבקרים. מסיבה זו אנחנו בפשוט ישראל ממליצים גם לספונטניים שבכם שלא לחכות לדקה ה-90 ולשריין את מקומות הלינה וכרטיסי האטרקציות מראש.

 

אטרקציות שאסור לפספס בגליל המערבי

הגליל המערבי מציע אטרקציות מהנות ופעילויות כיפיות המתאימות לגדולים וקטנים ובין אם אתם חובבי היסטוריה, טבע, ארכיאולוגיה או סתם רוצים להנות ממסע קולינרי מסעיר – בגליל המערבי יש הכל מהכל ובשפע וכל שנותר עבורכם הוא לתכנן את מסלולכם בהתאם.

גן לאומי וחוף אכזיב

גן לאומי וחוף אכזיב נמנים בין האתרים שאלמלא ביקרתם בהם, ביקורכם בגליל המערבי איננו שלם. מדובר באחד ממוקדי התיירות המופלאים ביותר בארץ ישראל, בו קו חוף המשתרע על פני 5 ק"מ, רכסי כורכר שמהווים בית גידול ייחודי למינים רבים של צמחים ובעלי חיים, שקידים של עיר מקראית ועוד.

בין כל אלה עוברים שבילי הליכה נעימים המתאימים גם למשפחות עם ילדים קטנים ובנוסף להם נמצאים במקום אתרי הטלה של צבי ים, בריכות מים שקטות, מערות תת ימיות, רכבל והן שטחי מחנאות בהם ניתן לערוך פיקניק.

נחל בצת ומערת קשת

נחל בצת ומערת קשת נמצאים בליבה של שמורת טבע מרהיבה אשר מציעה שלל פעילויות מהנות לגדולים וקטנים כמו מסלולי הליכה, סנפלינג ותצפית עוצרת נשימה אל מפרץ חיפה והגליל. במקום כולו מתגוררים בעלי חיים כמו שפני סלע והן צומחת באזור צמחייה ארצישראלית מצויה שהופכת את החוויה למושלמת.

באשר למערה עצמה, היא החלה את דרכה כמערה אך הזמן עשה את שלו והותיר אותה במבנה קשתי מרשים וייחודי המושך לאזור תרמילאים, צלמים וחובבי טבע.

אולמות האבירים בעכו העתיקה

אולמות האבירים בעכו העתיקה מהווים עדות להיסטוריה המקומית בה מסדרי הצלבנים חלפו בעכו וסביבתו הקרובות, שהייתה באותם ימים עיירת דייג קטנה שהוכרזה כבירת ממלכת ירושלים ורק החלה את תנופת הפיתוח שלה.

כחלק מעבודות ההרחבה של העיר הוקמו אולמות האבירים המרהיבים ששרידים מהם קיימים עד היום, אשר שימשו מסדרים אלו לצרכי לינה ואוכל. השרידים התגלו באמצע המאה ה-20 ונכון לימינו אנו טרם הושלמו עבודות החפירה באתר.

שמורת ראש הנקרה

שמורת ראש הנקרה נמנית בין שמורות היפה היפות והמיוחדות ביותר בישראל והיא שוכנת בקצה הצפוני של חוף הים התיכון. השמורה מאופיינת בחוף מפורץ ומצוקים תלולים, בהם גם מצוק הנקרות המפורסם.

בשמורת הטבע שבילי הליכה בדרגות קושי שונות המובילים לאטרקציות המרכזיות של השמורה כמו המצוק והנקרות עצמן וההליכה מלווה כולה בתפאורה טבעית מרהיבה ביופיה הודות לפאונה והפלורה המעניינות שבאזור – חצבים, אלת המסטיק, חבצלות חוף, נרקיסים ועוד. בעלי החיים השוכנים באזור הם סיסים, עטלפי פירות, שחפיות והן בעלי חיים ימיים כמו צבי ים.

עין אפק

עין אפק היא שמורת טבע בגליל המערבי המשתרעת על פני שטח של למעלה מ-650 דונם וכוללת בתחומה גם את המעיינות והביצות הזורמים אל נחל נעמן. בנוסף, נמצאים בשמורה גם ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים כמו תל אפק שעל פי המקומות היה חלק מנחלתו המקראית של שבט אשר.

במהלך הסיור בשמורה ניתן להתרשם מבעלי חיים מרהיבים כמו התאו שהתגורר בה בעבר, נכחד והובא מחדש משמורת החולה, נמיות, דורבנים, תנים, חזירי בר, חתולי ביצות, עופות מים, ציפורי שיר, נחשים, לטאות, צבי ביצות, דגים וסרטנים.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בגליל המערבי

בנוסף לאטרקציות שמנינו ברשימת אתרי החובה שלנו, תמצאו בגליל המערבי עוד פעילויות רבות לרבות כאלה המתאימות לימים גשומים וכאלה שהן לגמרי בחינם ללא כל תשלום.

הגן הבוטני זואולוגי בנהריה

הגן הבוטני זואולוגי של נהריה הוא ריאה ירוקה בלב העיר התוססת ומשתרע על פני למעלה מ-15 דונם בהם מגוון מרהיב של צמחים ובעלי החיים המהווים ייצוג לכל אחת מהיבשות, לרבות מתחמים בהם משוחררות החיות ומשוטטות בין המבקרים.

מאז שנפתח המקום, בשנת 2003, ועד היום הוא מושך אליו מבקרים רבים בהם חובבי טבע ומשפחות עם ילדים, הנהנים בין שלל האטרקציות, אזורי הפיקניק וההפעלות השונות.

בית לוחמי הגטאות

בית לוחמי הגטאות על שם המשורר, המחנך והמחזאי יצחק קצנלסון, הידוע גם בכינוי "מקונן השואה", הוא מוזיאון המוקדש למורשת השואה והעם היהודי ובמיוחד על פעולות המרק שננקטו בתקופה זו והיו לאחד הסימנים המובהקים של ניצחון הרוח.

המוזיאון שוכן בקיבוץ לוחמי הגטאות ולמרות שישנם עוד מקומות רבים המוקדשים לתקופה אפלה זו בהיסטוריה, מוזיאון זה היה לראשון בעולם שהוקדש להנצחת שואת היהודים וסיפורי הגבורה שלהם.

הגנים הבהאים בעכו

הגנים הבהאים היפהפיים הם אחד מסמלי המופת לאדריכלות נוף אורבנית ומהווים אתר ייחודי בנוף הישראלי המושך אליו מדי יום מבקרים רבים בהם משפחות עם ילדים, חובבי נוף, אדריכלים וצלמים חובבים.

המפורסם שבהם הוא אתר הגנים הבהאים של חיפה, אך תשמחו לשמוע שאתר דומה ויפה לא פחות נמצא גם בעיר עכו. העיצוב הייחודי של גנים אלו, הסובבים אחוזה היסטורית מרהיבה ביופיה, המשלב גינון מוקפד עם צורות גיאומטריות תוך התייחסות לתוואי השטח וההיסטוריה המקומית, הוא בהחלט משהו שאסור לפספס.

מבצר מונפור

מבצר מונפור הוא שריד עתיק מתקופת ימי הביניים השוכן באתר ארכיאולוגי שנמנה בין מוקדי התיירות המפורסמים ביותר בגליל המערבי ומהווה עדות לשלטון הצלבני בישראל בתקופת ממלכת ירושלים הקדומה.

האתר הארכיאולוגי וסביבתו הקרובה הם חלק משמורת הטבע היפהפיה של נחל כזיב ובין הדברים המייחדים מבצר זה הוא שהוא לא שימש להגנה מפני אויבים מוסלמים אלא מפני מסדרים נוצריים אחרים ששלטו בעיר עכו. כך או כך, מובר בדוגמא מרהיבה לבניה מבוצרת מתקופת ימי הביניים.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בגליל המערבי

מיקומו האטרקטיבי והטופוגרפיה האזורית אשר כוללת הרים גבוהים, עמקים צרים ורוחות עזות מאפשרת למבקרים בגליל המערבי ליהנות מנופש מפנק לאורך השנה כולה ולהשתתף במגוון רב של אטרקציות ופעילויות בהתאם לסגנון החופשה המועדף, הרכב המשתתפים והתקציב הרצוי.

תכונה זו מושכת לגליל המערבי מבקרים ותיירים לאורך השנה כולה, כך שכמו בחודשי הקיץ כך גם בחודשי החורף תיתקלו בלא מעט נופשים בהם משפחות, צעירים, זוגות וכאלה המטיילים בגפם. אז מהו הזמן הטוב ביותר לטיול באזור? אם תשאלו אותנו בפשוט ישראל, אנחנו מאמינים שלא תמיד צריך לבחור ואם אפשר גם וגם, מה טוב.

עם זאת, בהחלט היינו נערכים לקראת חופשה באזור כה מתוייר בהתאם ולכל הפחות ממהרים להזמין את מקום הלינה שכן המלונות המומלצים בגליל המערבי נחטפים כמו פיתות חמות מהטאבון.

 

אירועים מיוחדים בגליל המערבי

בנוסף לאטרקציות, הפעילויות והאתרים שהגליל המערבי מציע למבקרים בו, אזור זה של הארץ ידוע גם בהיותו שוחר תרבות ועל כן מתקיימים בו לאורך השנה כולה מופעים ופסטיבלים שגם אליהם מומלץ להתכונן מראש ולשריין ביומן.

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר מתקיים בעיר העתיקה עכו מאז שנת 1979 בחול המועד של חג הסוכות. הפסטיבל הוותיק נערך באופן מסורתי באולמות האבירים אשר נחשבים לאחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר בגליל המערבי ואלו ללא ספק תורמים רבות לאווירה המיוחדת אשר אופפת את אירועי הפסטיבל.

פסטיבל זה, אשר נותן במה לאנשי תיאטרון ואמני במה מתחומים שונים נחשב לגדול מסוגו בישראל ובמהלך הימים בהם הוא מתקיים נערכים מופעים, הצגות, כיתות אמן ומפגשים עם במאים, שחקנים, מפיקים ועוד.

פסטיבל האביב

פסטיבל האביב בגליל המערבי הוא גולת הכותרת של אירועי האביב והוא נערך באופן מסורתי מדי שנה בשיתוף פעולה וסבסוד מטעם עמותת זמן גליל מערבי. בימי הפסטיבל נערכים באתרים המרכזיים בגליל המערבי סיורים מודרכים, תערוכות, אירועי תרבות וסדנאות שונות.

בנוסף לאלו, משלב הפסטיבל גם מופעים מוזיקליים מקוריים והן חוויה קולינרית ייחודית כמו שרק הגליל יודע לספק. בין הפעילויות המומלצות ביותר תמצאו סדנת ליקוט פרחים, סיור תיאטרלי בעקבות רוחות הרפאים של עכו, סיור מודרך במבשלת מלכה, סדנת בישול דרוזי בירכא ועוד.

פסטיבל ים

פסטיבל ים נערך מדי שנה בסופי השבוע של סוף האביב ותחילת הקיץ (בחודשים מאי ויוני) בראש הנקרה ונחשב לאחד האירועים הצבעוניים והתוססים ביותר באזור הגליל המערבי. פסטיבל זה מחבר בין אתרים ואטרצקיות שמהווים את "הגליל האמיתי" וכוללים כמובן את האתרים הימיים והטבע המקומי.

בין אירועים אלו ישנם אירועי ספורט, קולינריה, תרבות ומוזיקה המושכים לאזור מטיילים, משפחות ואורחים מכל קצוות הארץ וגם מחו"ל.

פסטיבל קולות

פסטיבל קולות הינו פסטיבל מקהלות בינלאומי אשר נערך מדי שנה באביב ונחשב לאירוע ייחודי המשלב היסטוריה מקומית, מוזיקה ואתרי מורשת. במופעים המוזיקליים לוקחים חלק לא פחות מאשר אלף זמרים הממלאים את הגליל המערבי בשירים קלאסיים, גוספל, מוזיקה ישראלית ולהיטים בינלאומיים.

כל אלו מבוצעים כמובן בעיבוד מקורי ומתקיימים במוקדי התיירות הפופולריים כמו הגן הלאומי במבצר יחיעם, כנסיית הבשורה, קשת אילון, פיר הרכבת של ראש הנקרה ואולמות האבירים של עכו.

No data was found