5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בבת-ים

העיר בת ים נחשבת בעיני רבים לאחותה הקטנה של שכנתה הצבעונית תל אביב, אך אין זה בעוכריה – מדובר בעיר מפתיעה, מתחדשת ונעימה שהפכה בזכות עצמה לאחת הערים המתויירות ביותר בישראל ובצדק. בבת ים תהנו מאטרקציות מגוונות, מסעדות, מרחבים ירוקים ואירועי תרבות שיהפכו את החופשה האורבנית שלכם באזור המרכז לבלתי נשכחת.

במהלך החופשה בבת ים תוכלו  להנות משפע רב של פעילויות מרגשות ומעניינות לגדולים ולקטנים אשר הופכות את הנופש בה למושלם בכל הרכב, כך שלא משנה אם אתם מתכננים חופשה זוגית, משפחתית או אפילו עם עצמכם בלבד – אתם צפויים להנות ובגדול. חופי רחצה קסומים, טיילת נעימה, מוזיאונים, אתרים היסטוריים, מסעדות מעולות ואפילו סצנת חיי לילה תוססת – כל אלה ועוד מושכים לבת ים המוני מבקרים מדי שנה.

אם אתם מודאגים חלילה מהתדמית הישנה, העממית והמנומנמת משהו שמייחסים לבת ים, הרשו לנו לחדש לכם – זה לגמרי בעבר. מזה כמה שנים משקיעה עיריית בת ים משאבים רבים בפיתוח העיר והפיכתה ליעד תיירותי צעיר, שמח וצבעוני ולראיה אזור הטיילת של העיר הנחשב לאתר חובה ובו מקומות בילוי, חנויות, מסעדות והפעלות קיציות.

למעשה, העיר כולה עברה מהפך בשנים האחרונות שהותיר אותה צעירה ונחשקת כמו שלא הייתה מעולם ואם המחשבה על חופשה באזור גרמה לכם להרים גבה, אתם יכולים להוריד אותה. מדובר בפנינה אמיתית שרק מחכה שתגלו אותה. האמינו לנו, לא תתאכזבו.

ואם זה לא מספיק, תשמחו לשמוע שבעיר המתחדשת בה יש הכל מהכל ובגדול, המחירים נחשבים להרבה יותר ידידותיים ביחס למקום שנמצא ממש במרכז הארץ, מה שיאפשר לכם להנות מחופשה מפנקת במיוחד מבלי לחסוך על כלום ועדיין לא לקרוע את הכיס. אתם באים?

 

אטרקציות שאסור לפספס בבת ים

אם עד לפני כמה שנים הייתם מוצאים את בת ים אפורה ומתקלפת – תחשבו שוב, אנחנו מזמינים אתכם לשכוח את כל מה שהכרתם עד כה לגבי בת ים. בת ים של היום היא עיר צעירה, תוססת וצבעונית אשר מציעה אטרקציות רבות ופעילויות למשפחה כולה, בהן לא מעט אופציות חינמיות וגם אפשרויות מעולות לבילוי בימים גשומים. אז לא משנה באיזה הרכב אתם נופשים או באיזו עונה בשנה – צפויה לכם חופשה בלתי נשכחת.

חוף הים והטיילת

העיר בת ים שוכנת לחופי הים התיכון כך שבין המקומות המרכזיים והנעימים ביותר בה ניתן למצוא חופי רחצה מוסדרים וטיילת יפהפיה. אלו מושכים אליהם משפחות עם ילדים, צעירים, פנסיונרים וכל מי שרוצה להנות מקצת זמן איכות אל מול נופים קסומים.

אזור החוף של בת ים מהווה את מרכז העניינים העירוני גם בשעות היום, אז מתקיימות באזור הפעלות שונות וגם בשעות הערב והלילה אז הוא הופך לחלק בלתי נפרד מסצנת חיי הלילה המקומית. במקום תמצאו מדשאות לפיקניק, מסעדות בתי קפה, פאבים, מתקני שעשועים ואפילו מיני לונה פארק.

מוזיאון בת ים לאמנות

מוזיאון בת ים לאמנות תוכנן על ידי האדריכל יצחק פרלשטיין ונפתח לציבור הרחב בשנת 1961. המוזיאון מוקדש לאמנות עכשווית והוא חלק ממערך המוזיאונים והאזור האמנותי של העיר בת ים, אשר הוקם במטרה לקדם את סצנת האמנות המקומית ולתת במה ליוצרים מתחומים שונים.

במהלך הביקור במוזיאון תוכלו להתרשם מהתערוכות השונות המוצגות בו, קבועות ומתחלפות, בהן לוקחים חלק אמנים מקומיים מישראל ואמנים בינלאומיים. בנוסף, נערכות במקום פעילויות יצירה שונות מתחום וגם המבנה שלעצמו נחשב ליצירת אומנות מיוחדת.

בית שלום אש

בית שלום אש בבת ים הוא בניין היסטורי אשר נבנה בשנת 1955 ושימש למגורי הסופר היידי שלום אש ואשתו מתילדה, עד למותו של הסופר בשנת 1957. לאחר מותו הפך הבית המוזיאון המוקדש להנצחת מורשתו וכיום מתקיימים במקום סיורים, סדנאות כתיבה ומפגשים עם יוצרים, אמנים ואנשי רוח.

בנוסף לכתביו של שלום אש המוזיאון כולל תערוכת אמנות ויודאיקה מאוספם הפרטי של בני הזוג והן מומלץ שלא לוותר על סיור במבנה הצנוע, מוקף החצר, בו חדר עבודה, חדר שינה (משמש כארכיון המוזיאון), מטבח וסלון המשקיף לרחוב.

סיור בעקבות מלחמת העצמאות

בנוסף לכל מעלותיה העיר בת ים כוללת גם לא מעט אתרים היסטוריים המהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה המורכבת והמרתקת של ארץ ישראל, כמו למשל עמדות ממלחמת העצמאות שמזכירות לחולפים על פניהן שחירותנו איננה דבר טריוויאלי.

מדובר בשלוש עמדות שנותרו עומדות –  עמדת "פאקא" אשר נמצאת בפינת רחוב בן גוריון ורחוב ז'בוטינסקי, עמדת "מדר" אשר נמצאת ברחוב רמב"ם (במרחק של 3 דקות הליכה ממנה, בפינת רחוב העמדות ורחוב הראשונים, נמצאות עמדות ערביות מבוצרות) ועמדת "כביר" אשר שוכנת ברחוב חיים דוד מסיקה.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות בבת ים

בנוסף לחופי הרחצה והטיילת, המוזיאונים והאתרים ההיסטוריים שכבר הזכרנו, העיר בת ים מציעה למבקרים בה עוד מקומות רבים להנות ולבקר בהם אשר רבים מהם מהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של ישראל.

קניון בת ים

יש הטוענים כי חופשה אורבנית איננה מושלמת אלמלא פקדתם מרכז קניות הומה אדם והשתוללתם עם כרטיס האשראי. אם זה מדבר אליכם, קניון בת ים הוא ה-מקום בשבילכם. הקניון נמצא ברחוב יוספטל בעיר ונחשב לאחד ממרכזי הקניות המוצלחים ביותר בה. בין חנויות הקניון תמצאו בגדי מעצבים, חברות בינלאומיות, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מתחם אוכל ועוד.

כיכר המגינים

כיכר המגינים אשר מוכרת גם ככיכר המחצבה היא למעשה אנדרטה לזכרם של מגיני העיר בתים מתקופת מלחמת העצמאות, אז הייתה במקום עמדת הגנה שאינה קיימת עוד (עמדות העומדות על תילן נמצאות ברחובות בן גוריון פינת ז'בוטינסקי, רחוב רמב"ם ורחוב העמדות פינת הראשונים).

הכיכר מהווה מקום מרכזי בעיר והיא נמצאת בכניסה לעיר לבאים מכיוון תל אביב.

רחוב בלפור

רחוב בלפור חוצה את העיר בת ים לארוכה ונחשב לאחד הרחובות המרכזיים בה. הרחוב מתחיל בדרום העיר וממשיך עד מקום מפגשן של העיר בת ים והעיר ויפו, אז הוא הופך לציר מרכזי שחוצה את יפו-תל אביב עד העיר פתח תקווה.

מדובר ברחוב רחב ידיים בו שדרה נעימה, חנויות, מסעדות ובתי עסק רבים. בנוסף, רחוב זה משמש כנתיב חשוב בתחבורה הציבורית של העיר, אליו מגיעים וממנו יוצאים קווי אוטובוס עירוניים ובין עירוניים.

בית עיריית בת ים

בית עיריית בת ים הוא אתר חובה עבור חובבי אדריכלות וגם עבור מי שרוצים להכיר לעומק את העיר בת ים ולהתרשם מאחד הבניינים החשובים ביותר בה, הלא הוא מבנה העירייה העירונית.

מבנה זה תוכנן על ידי האדריכלים אלדר שרון, אלפרד נוימן וצבי הקר ובעת סיום בנייתו בשנת 1963 נחשב לייחודי ושונה בנוף וזאת בשל מיקומו בלב הדיונות הסמוכות לחוף. בנוסף, גם צורתו של המבנה המזכירה פירמידה הפוכה נחשבת למעניינת ואם אתם עוברים בסביבה – מומלץ לקפוץ ולהתרשם.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בבת ים

כמצופה מעיר השוכנת בלב הארץ על קו החוף של ישראל, העיר בת ים נחשבת ליעד מושלם לחופשה קיצית בהרכב משפחתי או עבור מי שאוהב את החופש האורבני שלו בסגנון בטן-גב עם הרבה אטרקציות ימיות, פעילויות פנאי בחוף ובילוי בפארקים האורבניים ופינות החמד שבהם. אם זהו סגנון החופשה המועדף עליכם, תשמחו לשמוע שבזכות הטמפרטורות הגבוהות, עונת הקיץ בבת ים נחשבת לארוכה במיוחד וניתן להנות ממנה בין החודשים מאי-אוקטובר ולפעמים יותר.

עם זאת, גם חודשים נובמבר-אפריל הם זמן נהדר לנופש אורבני בבת ים, הן בזכות המחירים שצונחים ועומס התיירים ששוכח והן בזכות האווירה הרומנטית שאופפת את הרחובות, גם הפעם בחסות הלחות הגבוהה – מופתעים? גם אנחנו. בחודשים הקרים ישנו שילוב מופלא של לחות, אידוי מים מן הים וחשמל באוויר שמוביל לא פעם למופע אור-קולי של ברקים ורעמים.

כך או כך, היות ומדובר ביעד תיירותי נחשק אנחנו בפשוט ישראל מאמינים שלא כדאי להשאיר את הדברים ליד הגורל. אם אתם רוצים להנות ממבצעים אטרקטיבים, מחירים נוחים ולהנות מלוקיישן מוצלח שיאפשר לכם להתנייד בעיר בקלות ונוחות – שריינו את מקומות הלינה וכרטיסי האטרקציות מראש.

 

אירועים מיוחדים בבת ים

אחרי שכבר הוכחנו מעל ומעבר שהעיר בת ים היא עיר צעירה, תוססת, מתחדשת וסוחפת, לא תופתעו לגלות שבנוסף לאלה מדובר בעיר של תרבות בה נערכים מדי שנה שלל אירועים, פעילויות, מופעים ופסטיבלים. הגדולים שבהם נערכים בהיכל התרבות שבעיר והאמפיתיאטרון האייקוני של העיר, אך לא רק. אירועים שונים נערכים על גבי כל במות העיר ומומלץ להתעדכן לגביהם טרם הביקור ואם אפשר, לרכוש כרטיס.

פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון ואמנות רחוב

פסטיבל בת ים הבינלאומי לתיאטרון ואמנות רחוב הוא פסטיבל המתקיים כמיטב המסורת מדי שנה והופך את העיר בת ים לחלל תיאטרלי צבעוני בו הרחובות הראשיים מוסבים לבימות תיאטרון והמבנים מהווים תפאורה נהדרת.

בימי הפסטיבל מתאחרות בעיר קבוצות אמנים מקומיים לצד אמנים מכל קצוות תבל ויחדיו הם יוצרים אווירה בלתי נשכחת ושמחה במיוחד עם מופעי לוליינות וליצנות, הצגות רחוב ועוד שלל פעילויות לכל המשפחה.

פסטיבל הבירה

כמו כל עיר גדולה גם בעיר בת ים נערך פסטיבל בירה מסורתי המהווה את גולת הכותרת של אירועי הקיץ בעיר ונערך מדי שנה במהלך חודש יולי או אוגוסט. כחלק מאירועי פסטיבל הבירה של בת ים מגיעות לעיר למעלה מ-100 מבשלות בירה המגישות יחדיו מאות סוגים שונים של בירה צוננת.

בנוסף לדוכני הבירה תמצאו במקום גם דוכנים של אוכל רחוב, הופכות חיות ועוד.

No data was found