5/5

פשוט ישראל

החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות באזור המרכז

מרכז הארץ נחשב לאזור התוסס והצבעוני ביותר בישראל וככזה מבקרים באזור המוני תיירים מדי יום, בהם תושבי הארץ לצד מבקרים מחו"ל. הפופולריות הרבה לה זוכה מרכז הארץ איננה מפתיעה – אטרקציות מהנות למשפחה כולה, מסעדות מצוינות, אתרים היסטוריים, סצנת חיי לילה מעולה, שווקים ומערכת תחבורה ציבורית המאפשרת גישה נוחה לכל אלו הופכים את מרכז הארץ לידידותי למבקרים ומקום שכדאי לפקוד לכל הפחות פעם בשנה.

בין המקומות החשובים והמרכזיים ביותר באזור זה תמצאו את העיר הגדולה תל אביב אשר נמנית עם אתרי החובה למבקרים במרכז, הרצליה היפהפייה, העיר נתניה ועוד שפע רב של ערים, מושבים וקיבוצים שהופכים את מרכז הארץ לאזור מגוון ומפתיע שיש בו הכל מהכל, כך שמומלץ להקדיש לביקור בו לפחות לילה או שניים כדי לחוות אותו כמו שצריך.

עוד דבר שהופך את מרכז הארץ למקום נהדר לנופש היא החוויה הקולינרית – מדובר באזור עם שפע רב של מסעדות מכל מטבח שתוכלו להעלות בדעתכם, שווקים אותנטיים בהם דוכני מזון שונים ומגוונים, רשתות מזון מהיר ועוד ועוד. בהקשר זה, גם מי שמקפיד על דיאטה מסוימת כמו למשל טבעונים, צמחונים ואפילו קרניבורים מושבעים, ימצאו במרכז הארץ את הריכוז הגבוה ביותר של מסעדות קונספטואליות המוקדשות בדיוק להם.

גם מזג האוויר במרכז הארץ הוא משהו שכדאי להתייחס אליו כאשר מתכננים חופשה שכזו – מדובר באזור שברובו נחשב לחם ולח, כך שהקיץ הוא מאוד "קיצי" וכדאי לארוז ביגוד קצרצר, כפכפים וכמובן מגבת חוף ואילו החורף, שעשוי להיות פחות גשום מהמצופה, מכפר על כך בהיותו סופר רומנטי – כי מה רומנטי יותר מאשר סופת ברקים המשתוללת מעל הים?

כל אלה (ועוד) הופכים את מרכז הארץ למקום נהדר לנופש בכל הרכב שהוא ובכל עונה בשנה, כך שלא משנה אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, זוגי או אפילו בגפכם ואם תרצו ליהנות מחופשת בטן-גב קיצית, סיור גלריות חורפי או חוויה אורבנית לעת פריחה (או שלכת) – יש הכל מהכל ובשפע.

 

אטרקציות שאסור לפספס במרכז

בהקשר של אטרקציות, מרכז ארץ ישראל הוא אזור שלא מפסיק להפתיע – הוא מתחדש בלי הרף וכל הזמן נפתחים בו אתרים חדשים, מקומות בילוי ואטרקציות מהן ייהנו גדולים וקטנים. בנוסף לאלה ישנן כמובן האטרקציות הוותיקות אשר מושכות אליהן מדי שנה קהל גדול ורבות מהן מציעות אפשרויות מהנות לבילוי גם בימים קרירים או גשומים במיוחד.

הסופרלנד

הסופרלנד הוא אחד מפארקי השעשועים הגדולים והפופולריים ביותר בישראל והוא מציע חוויה לכל המשפחה. בין מתקני הפארק עשרות מתקנים מרגשים מהם ייהנה כל מי שצעיר בנפשו, לרבות מתקנים המותאמים לילדים קטנים במיוחד.

בין מתקני הפארק: רכבות הרים, בהן גם רכבת ההרים הגדולה ביותר בישראל עם כמה לופים השמורים לאמיצים בלבד, גלגל ענק שהוא לגמרי מתקן חובה, ספינת פיראטים שנחשבת לאחד המתקנים האייקוניים של הפארק, מפלי האימה הכוללים שפריצים של מים שכדאי לקחת בחשבון, מכוניות מתנגשות, מתקן נפילה חופשית, רכבת ועוד ועוד.

פארק אריאל שרון

פארק אריאל שרון הינו אחד הפארקים הפעילים והמיוחדים ביותר הממוקמים במרכז הארץ ובין הפופולריים ביותר שבהם. הפארק, אשר קרוי של שמו של אריאל שרון ז"ל, משתרע על פני 8,500 דונם ובין מעלותיו הרבות תמצאו פעילויות חינוכיות המוקדשות לנושא איכות הסביבה.

בנוסף לפעילויות הרבות המתקיימות בשטח הפארק, נחשב פארק אריאל שרון לריאה ירוקה השוכנת בלב גוש דן, בה מתקנים שונים כמו משטח איסוף האשפה של חירייה, טבע ארץ ישראלי כמו פארק איילון ונחל שפירים והן ממצאים ארכיאולוגיים כמו תל כופר היישוב הקדום של בני ברק.

מוזיאון הילדים

מוזיאון הילדים בחולון הוא מקום נהדר לבילוי משפחתי ונמנה בין מוזיאוני הילדים הטובים ביותר בעולם. ככזה, מאז שנפתח המוזיאון ועד היום מבקרות בו משפחות רבות מדי יום ונהנות מהפעילויות המגוונות שמתקיימות בו.

פעילויות אלו נערכות בקבוצות קטנות ובליווי מדריך מטעם המקום, הן מתאימות לילדים מגיל שנתיים ומעלה ומוקדשות ברובן לנושאים כמו סובלנות, אינטליגנציה רגשית וקבלת השונה. בנוסף לפעילויות המיועדות לקטנטנים, ישנן במקום תערוכות ופעילויות גם לקהל הבוגר, כמו למשל המסע החשוך של "דיאלוג בחשיכה" המאפשר למשתתפים בו להכיר וללמוד על עולמם של אלו שאינם יכולים לראות.

נאות קדומים

נאות קדומים הוא שמה של אחת משמורות הטבע הלאומיות של ישראל, השוכנת בלב הארץ ומציעה מסלולי הליכה ואופניים, מבנים מרשימים ופעילויות מעניינות – כלו אלו כחלק מחברה שהוקמה ללא מטרות רווח אלא על מנת לקדם נושאים כמו איכות הסביבה, שמירה על הטבע וחזרה למקורות.

במהלך הביקור במקום, אשר משתרע על פני שטח של כ-2,500 דונם, תוכלו להשתתף בפעילויות השונות כמו למשל דריכה על ענבים בגתות העתיקות ולסייר בין המתקנים והמבנים המרשימים כמו למשל בורות מי הנגר הפעילין והגלגלית המשמשת להעלאת מים מבריכה עמוקה אל פני השטח.

 

אטרקציות נוספות ומעניינות במרכז

בנוסף לפארקי שעשועים, שמורות הטבע והמוזיאונים שהזכרנו מעלה, ניתן למצוא במרכז הארץ עוד מקומות רבים לבקר בהם – חופי רחצה, יערות, אגמים מלאכותיים, מרכזי קניות ועוד ועוד, כך שכל שנותר הוא לבחור היכן להתחיל את החופשה המהנה שלכם באזור הכי תוסס בארץ ישראל.

חוף פלמחים והגן הלאומי

חוף פלמחים הידוע גם כ"חולות פלמחים" הוא אחד החופים היפים ביותר בישראל ומורכז כגן לאומי. שטחו של הגן משתרע על פני למעלה מ-8 ק"מ של חוף וסה"כ יותר מ-200 דונם – מקיבוץ פלמחים ועד שפכו של נחל שורק, מדרום לעיר ראשון לציון.

ייחודו של הגן הלאומי הוא בבתי הגידול הרבים והמגוונים שבו בהם למשל אזור הטלה של צבי ים, צמחיה ייחודית ובעלי חיים כמו שועלים, חזירי בר ומינים רבים של עופות מים. בנוסף לאלה ישנם באזור ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים ואזורים חוליים מוכרזים המותרים לרחצה, כך שמדובר ביעד נפלא לביקור גם עבור חובבי טבע ונופים וגם עבור מי שנהנה ממנוחה בטן-גב סטייל.

פארק אוטופיה

פארק אוטופיה, ליד קיבוץ בחן, נמנה בין האטרקציות האהובות ביותר בישראל, בו מגוון עצום של צמחים ופרחים, בעלי חיים ועוד שפע של אטרקציות אשר למרבה השמחה חלק ניכר מהן מקורה כך שמדובר בפעילות מהנה לאורך השנה כולה, לרבות ימים גשומים או קרים במיוחד.

בין מתקני הפארק תוכלו ליהנות מעולם הסחלבים בו אלפי סחלבים נדירים מכל קצוות תבל, יער גשם טרופי, העולם האתגרי בו מבוכים עשויי צמחיה, עולם החי, עולם הקקטוסים, חווה חקלאית ועוד ועוד.

יער בן שמן

בישראל ישנם כמה אזורים מיוערים המושכים אליהם קהל מטיילים לאורך השנה כולה ויער בן שמן נחשב לאחד הגדולים והמרשימים בהם, עם שטח המשתרע על פני למעלה מ-20,000 דונם בו צמחיה ארץ ישראלית טיפוסית כמו עצי אורן, אקליפטוס וברושים.

בשטחי היער מסלולי הליכה נעימים לרבות מסלולי אופניים בדרגות קושי שונות, מגדל תצפית השריפות מצפה מודיעין, האתר ההיסטורי תל גמזו, קברות המכבים, אתרי הנצחה ואנדרטאות ועוד.

פארק רעננה

על פני שטח של כ-200 דונם משתרע אחד הפארקים הירוקים הנעימים והיפים ביותר בישראל, הלא הוא פארק רעננה. פארק זו אשר נחנך בשנת 1995 מגודר כולו וכולל גם אגם מלאכותי אותו חוצה גשר, אמפיתיאטרון בו מתקיימות הופעות של מיטב האמנים לרבות אמנים מחו"ל ולא מעט מתקנים, בהם גם כאלה המונגשים למתקשי ניידות.

בנוסף, נערכות בפארק פעילויות חינוכיות, יש בו שבילי הליכה ואופנים, גן ורדים יפהפה, גן תבלינים, מצור ואפילו פינת חי אשר מושכת אליה משפחות עם ילדים.

 

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות במרכז

מרכז הארץ הוא האזור המתויר ביותר בישראל ובצדק, יש בו שפע רב של אטרקציות, מקומות בילוי, מסעדות ואתרים היסטוריים אשר הופכים אותו ליעד האולטימטיבי לחופשה. ואכן, אזור זה זוכה להמוני מבקרים מדי יום ובמיוחד בחודשי הקיץ אשר נחשבים לשיא עונת התיירות המקומית.

טיפ מאיתנו: מתכננים ביקור קיצי? הקפידו לשריין את מקומות הלינה מראש, כמו גם את כרטיסי האטרקציות.

מרכז הארץ הוא מקום מופלא גם לנופש חורפי וגם בעונות המעבר. מדובר ביעד קסום שמציע מגוון רב של פעילויות, פסטיבלים, אטרקציות ואתרים לבקר בהם. ובמילים פשוטות: אם תכננתם חופשה צפונית לכבוד צניחת הטמפרטורות – נפלא, שלבו בדרך עצירה קצרה במרכז ואם אפשר, בלו שם לילה, כך תוכלו ליהנות מהאזור גם בשעות האור וגם להכיר קצת את סצנת חיי הלילה המקומית.

בין האטרקציות המומלצות ביותר לבילוי בימים סגריריים תמצאו לא מעט מקומות מקורים ומחוממים כמו מוזיאונים מעניינים, גלריות קסומות, מרכזי קניות, תיאטראות ועוד. בילוי קיצי גם הוא פשוט מאוד לתכנון כאשר בראש ובראשונה ישנם חופי הרחצה הקסומים של מישור החוף. בנוסף להם ישנם פארקי שעשועים, מופעים קיציים, שמורות טבע ופינות חמד מושלמת לפיקניק אורבני.

 

אירועים מיוחדים במרכז

אם זה עוד לא ברור, מרכז הארץ הוא אזור גדוש בפעילויות ואטרקציות המושכים אליו מבקרים רבים והופכים אותו ליעד תיירותי פופולרי בכל תקופה בשנה ובכל הרכב. בנוסף לאטרקציות והפעילויות המוזכרות מעלה, נערכים באזור לא מעט אירועים ופסטיבלים שנתיים שכדאי מאוד להשתתף בהם ולקחת אותם בחשבון כאשר מתכננים את הנופש הבא.

פסטיבל צלילי סתיו במודיעין

צלילי סתיו הוא אחד הפסטיבלים הוותיקים של מודיעין אשר נערך למעלה כשני עשורים ומהווה חגיגה מוזיקלית אשר כוללת מופעי מוזיקה מסגנונות שונים והפעלות המתאימות לילדים, נוער ומבוגרים. מרבית המופעים וההפעלות הינם ללא תשלום.

פסטיבל מספרי סיפורים

מזה למעלה משני עשורים מארח תיאטרון גבעתיים לקראת סוף הקיץ את פסטיבל מספרי הסיפורים. במהלך הפסטיבל מתקיימים עשרות מופעים שנותנים חיים לאלפי סיפורים לגדולים וקטנים. הסיפורים כולם מוקדשים להיסטוריה המרתקת של ארץ ישראל ומטיבים לבטא את כל גווניה של החברה הישראלית.

פסטיבל הפסלים החיים ברחובות

פסטיבל הפסלים החיים של רחובות התחיל את דרכו לפני למעלה מעשור ומתקיים כמיטב המסורת מדי שנה במהלך חודשי הקיץ או חגי תשרי. במהלך ימי הפסטיבל אמנים מכל קצוות תבל ירשימו את המבקרים עם למעלה ממאה פסלים ססגוניים הכוללים אביזרים מקוריים בעבודת יד שהוכנו לצורך האירוע המיוחד.

פסטיבל ראשון לציון

פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון הוא פסטיבל המוזיקה הגדול ביותר מסוגו בישראל ונערך למעלה משני עשורים בחול המועד של חג הסוכות בעיר ראשון לציון. הפסטיבל מתקיים במוקדי התרבות של העיר ובעיקר באמפי-פארק ובמהלכו ניתן להנות ממופעי בידור ומוזיקה בהם לוקחים חלק מיטב אמני ישראל. חלק גדול מהמופעים הינם ללא תשלום.

No data was found